Leclerc zajazdil v Q3 „najlepšie kolo víkendu“, Sainz nedokázal nájsť správne nastavenie
Charles Leclerc prehral posledné tri kvalifikačné súboje s Carlosom Sainzom. Španielsky pretekár sa po letnej prestávke dostal na koňa a Charles Leclerc potreboval čo najrýchlejšie pretrhnúť šnúru tímového kolegu. V Suzuke Monačan opäť dokázal, že je kvalifikačným špecialistom a na zdolanie oboch McLarenov mu chýbala len necelá desatina.
Po sobotnej kvalifikácii v Suzuke bude študovať dáta Carlos Sainz, ktorý na tímového kolegu stratil vyše tri desatiny. Leclerc tak opäť dokázal svoje sobotné kvality, ale nemrzí ho, že do prvého radu nemal tak ďaleko? Nemrzí, podľa Monačana je strata na pilotov pápajového tímu príjemným prekvapením.
„Rozhodne som neočakával, že budem tak blízko k obom McLarenom, takže nie, neočakávali sme, že by sme ich mohli poraziť,“ povedal Leclerc po skončení kvalifikácie pre televíziu Sky.
„Podarilo sa im nájsť niečo v prvom sektore. V porovnaní so včerajškom urobili veľký krok vpred a nám bolo od tretieho tréningu jasné, že na toto naše auto nemá. Dohnať to všetko v druhom a treťom sektore bolo náročné. Takisto svoju kvalifikáciu veľmi dobre manažovali a mali k dispozícii dve sady čerstvých mäkkých pneumatík do Q3, čo nás tiež trochu spomalilo.“
„Celkovo si však myslím, že môj záverečný pokus sa už nedal príliš zlepšiť, takže neľutujem žiadne z našich dnešných rozhodnutí,“ dodal Leclerc, ktorý neskôr pre F1 TV podčiarkol, že jeho posledné kolo bolo „najlepšie za celý víkend“, čo dokazuje, že z Ferrari sa nedalo vyžmýkať oveľa viac.
Podobne ako v Monze, aj v Suzuke sa Monačan dostal do reči s predpismi, keď nedodržal maximálny stanovený čas v prípravnom kole. Aj v Japonsku ho však omilostili. FIA totiž umožňuje čas nedodržať v prípade, že musí pilot uhýbať premávke. Je totiž bezpečnejšie nedodržať stanovenú deltu, ako sa ponáhľať a zbytočne ohrozovať všetkých naokolo.
„Keď sa na to pozrú, tak to podľa mňa pochopia. Ocitol som sa v najhoršej možnej pozícii, keď som musel súperov púšťať všade, kde sa dalo. V druhom a treťom sektore som potreboval dohnať desať sekúnd. Keď som mal pred sebou voľnú trať, dohnal som nejakých päť sekúnd, ale rýchlejšie to už nešlo. Premávka bola skrátka príliš hustá,“ vysvetlil Leclerc.
Komisári mu napokon dali za pravdu a Charles vyviazol bez poškvrny, takže sa môže sústrediť na nedeľné preteky. Tie neboli v doterajšom priebehu sezóny silnou stránkou Ferrari, ale za určitých okolností môže podľa Charlesa vyzvať svojho najbližšieho súpera.
„Myslím si, že to bude náročné, pretože podľa mňa nie je medzi nami a McLarenom veľký rozdiel v pretekovom tempe. Ak ich teda predbehneme na štarte, bude pre nich náročné dostať sa dopredu. Naopak, keď sa oni udržia vpredu, bude pre nás ťažké predbehnúť ich na trati,“ povedal Leclerc.
Sainz počas celého víkendu nenašiel to správne nastavenie
Jeho tímový kolega bol po sobote tým sklamanejším, ale priznal, že ide o realistický výsledok. Potenciál monopostu SF-23 skrátka nebol oveľa väčší, takže šieste miesto sa dalo očakávať.
„Celý víkend to bolo dosť zložité. Nepodarilo sa mi nájsť ideálne nastavenie pre túto trať. Veľa sme sa hrali s autom a menili ho z tréningu na tréning. Za celé dva dni sa mi nepodarilo nájsť perfektné okno, čo asi skompromitovalo moju kvalifikáciu. Nedá sa však povedať, že by ma oveľa rýchlejšie alebo čistejšie kolo posunulo príliš dopredu. Red Bull a McLaren sú tento víkend celkom jednoznačne lepší a my sme tretí najrýchlejší tím,“ povedal po skončení kvalifikácie Carlos Sainz pre televíziu Sky.
Tento obraz by sa nemal príliš zmeniť ani v nedeľných pretekoch. Do hry nám vstúpi degradácia pneumatík a podľa niektorých prognóz by sme sa mohli dočkať až troch zastávok v boxoch, čo vyzerá ako voda na mlyn pre španielskeho pretekára.
„Čakajú nás zaujímavé preteky s množstvom zastávok a vysokou degradáciou pneumatík. Ktovie, čo nám nedeľa prinesie. Zrejme to budú odlišné preteky, než na aké sme zvyknutí. Určite si myslím, že môžeme v nedeľu odviesť lepšiu prácu a keď sa mi podarí dostať do rytmu, dúfam, že sa aj ja dokážem zlepšiť,“ povedal Sainz.