Nová podlaha spĺňa očakávania a dáva nám potrebnú konzistenciu, znie z Ferrari
Enigma menom Ferrari SF-23 úraduje aj v Japonsku. Po dobrých výkonoch v Monze a v Singapure sme sa opäť ponorili do papierových predpokladov a nech sme počítali akokoľvek, zakaždým nám vyšlo, že Scuderia sa bude v Japonsku trápiť. Nezabúdajme však, že vo Formule 1 nie je nič nemenné a pri pohľade na piatkové tréningy v Suzuke môžeme tvrdiť, že tifosi majú dôvod na opatrný optimizmus.
Ferrari predstavilo v Japonsku novú podlahu, ktorá má byť posledným vylepšením monopostu SF-23 v tejto sezóne. Vo veternom tuneli vznikla ešte pred letnou prestávkou, po ktorej sa Ferrari naplno sústredilo na vývoj nového monopostu. Táto evolúcia povzbudila nádeje fanúšikov talianskeho tímu po dobrých výsledkoch v Monze a v Singapure.
Pohľad na monopost SF-23 nebol v piatkových tréningoch v Japonsku nijak ťažký. Ferrari vyzeralo rýchle a dobre vyvážené od prvého kola, čo potvrdil aj Charles Leclerc druhým miestom v druhom tréningu.
„Nová podlaha robila to, čo sme od nej očakávali. Dodáva nám trochu konzistencie, čo bolo dobré vidieť. Nemyslím si však, že sa v nej skrýva veľké množstvo výkonnosti, ale počkajme si a uvidíme. Budeme sa naďalej učiť o aute a v posledných dvoch alebo troch pretekoch sme sa toho naučili mnoho,“ povedal po skončení piatkových tréningov Charles Leclerc.
„Teraz potrebujeme všetko poskladať dokopy. V Singapure sa nám to podarilo a tu v Japonsku to musíme zopakovať. Red Bull sa zdá byť tento víkend extrémne rýchly, ale nemyslím si, že sme zase až tak ďaleko,“ povedal monacký pretekár opatrne.
Ferrari prichádzalo do Singapuru s varovaním, že tam monopostu bude chýbať výkonnosť, čo sa nestalo. S rovnakým upozornením prišlo aj do Japonska, ale aj tu zatiaľ pôsobí SF-23 dojmom najrýchlejšieho zo „zvyšku sveta“. Čím to teda je?
„Myslím si, že je to chápanie auta,“ odpovedal Leclerc. „Teraz nášmu monopostu rozumieme oveľa lepšie než pred Zandvoortom. V súboji s McLarenom a Mercedesom je to veľmi vyrovnané, takže keď dostaneme naše auto do správneho okna, tak môžeme byť vpredu.“
„Presne to sa nám podarilo v posledných pár pretekoch a presne to je náš cieľ aj pred sobotou. Napriek tomu si však myslím, že aj keď urobíme tento víkend všetko perfektne, Red Bull bude, bohužiaľ, silnejší,“ povedal Leclerc.
Charles v posledných týždňoch nebol v najlepšej forme a sám naznačil, že auto sa vzdialilo tomu, čo od neho potrebuje so svojím jazdeckým štýlom. V Suzuke sa však opäť zdá byť veľmi rýchly a priznal, že tento víkend sa situácia zlepšila.
„Dnes to bolo o niečo lepšie. Posledné dva alebo tri víkendy som sa trochu trápil s vyvážením auta. Tu som trochu prispôsobil svoj jazdecký štýl, tiež som posunul monopost mojím smerom a pocit v kokpite sa zlepšil, ale stále je to len jeden deň. Musíme na to naďalej tlačiť a snáď sa nám v sobotu podarí urobiť ďalší krok vpred,“ povedal Leclerc.
Sainz prorokuje tesný súboj o druhý rad
Na svojho tímového kolegu nadviazal aj Carlos Sainz, ktorý zopakoval premisu o funkčnej podlahe a takisto podčiarkol rolu Red Bullu ako najväčšieho favorita víkendu.
„S novou podlahou som jazdil len v druhom tréningu, Charles ju mal aj v prvom, ale zatiaľ to vyzerá, že funguje. Nie je to však veľký krok, skôr doladenie aerodynamiky nášho monopostu,“ povedal po piatku Sainz.
„Celý deň sme venovali skúšaniu rozličného mechanického nastavenia a experimentovaniu. Dúfajme, že v sobotu dokážeme poskladať celý balík dokopy a urobiť krok vpred,“ dodal.
Aj Carlosa veľmi príjemne prekvapila forma Ferrari v Suzuke. Na súboj s Red Bullom nepomýšľa, ale v boji s McLarenom a Mercedesom si verí. „Určite je to príjemné prekvapenie, že zvlášť na jedno kolo dokážeme byť hneď za Red Bullom a Maxom. Myslím si, že nás čaká veľmi vyrovnaná bitka s McLarenom a Mercedesom o druhý rad. Myslím si, že ak odvedieme dobrú prácu a urobíme všetko správne, tak si môžeme vybojovať dobrú pozíciu,“ povedal Sainz.