logo F1online.sk

Kopa práce a žiadne koláče, lamentoval Hülkenberg. Magnussen bol pripravený to zabaliť

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala18. 9. 2023

Niekedy sa môžete aj pretrhnúť a svoj cieľ nedosiahnete. Presne z tohto dôvodu Nico Hülkenberg odchádzal zo Singapuru plný frustrácie, že nedokázal bodovať. Kevinovi Magnussenovi sa to podarilo a aspoň jeho strana garáže sa môže potľapkať po pleci, hoci počas pretekov to aj s ním vyzeralo zle-nedobre.

Bitku na chvoste konštruktérskeho šampionátu môže rozhodnúť jeden jediný bod. Kevin Magnussen je preto nesmierne rád, že sa mu v Singapure podarilo jeden ukoristiť. Rovnako sa snažil aj Nico Hülkenberg, ale popod šachovnicovú vlajku prešiel až ako dvanásty so stratou štrnástich sekúnd na body.

“Opäť sme tu mali dlhé preteky,” pokrútil hlavou Nico Hülkenberg. “Odviedli sme kopu práce, no nedočkali sme sa žiadnej odmeny.” V nedeľu sa toho pokazilo dosť. “Začalo sa to pri prvom výjazde safety caru, keď sme spravili dvojzastávku a ja som bol vzadu. Stratil som množstvo pozícií a času. Bolo to smolné, no nemohli sme s tým nič robiť.”

Haas to ešte mohol zachrániť. “Potom sa mi podarilo dôjsť na jeden pitstop, ale padal som dolu. Azda sme premárnili príležitosť, keď sme počas posledného VSC nezastavili. Myslím si, že z toho mohli byť body, pretože som bol dosť ďaleko pred Kevinom a jemu sa podarilo desiate miesto. Je to trochu škoda. Som mierne sklamaný, ale odjazdil som dobré preteky. Z mojej strany nevidím nič, s čím by som mal byť nespokojný.”

Kevin Magnussen a Max Verstappen (LAT Images/Haas)

Kevin Magnussen mal v porovnaní s kolegom výhodu pri prvom pitstope, a napokon presedlal na preferenčnú stratégiu aj počas fázy VSC. Posledný stint na mäkkých pneumatikách mu celkom vyšiel a skončil ďaleko pred Hulkom.

“Ja osobne cítim zadosťučinenie,” pripustil Kevin Magnussen. “Bola to tretia veľká cena, na ktorej som sa na jeden bod poriadne nadrel. V tejto sezóne som musel tvrdo zabojovať a zabrať pri niektorých veciach. Teraz sme toto vytiahli z rukáva.”

Uprostred pretekov sme si mohli všímať, ako sa Haasy prepadávajú. Dánsky jazdec prezradil, že čiastočne to bolo spôsobené technikou. Mentálne sa už pripravoval na to, že má po pretekoch. “To rozhodne. Myslel som si, že je po všetkom, keď ma predbehli Pierre a myslím, že McLaren. Už si nespomínam….”

“V istej fáze som mal problémy s brzdami. V druhej zákrute som bol široký, vyšiel mimo trať a vrátil sa na ňu, ale vtedy ma predbehli,” objasňuje svoj pád poradím Magnussen. “Pomyslel som si, že toto je koniec. Prišiel však safety car, prezul som a na softoch som mal vskutku dobré tempo, darilo sa mi aj predbiehať. Nakoniec Russell trafil bariéru a mne dožičil jeden bod.”

V Haase po tejto maličkej odmene očakávajú bodové suchoty. Veľké zmŕtvychvstanie americkej stajne má prísť až na domácich pretekoch v Austine. V továrni sa chystá veľký balík, ktorý vraj Haas posunie výrazne dopredu.

“Nečakáme, že v Suzuke budeme mať rovnakú šancu, ba ani na nasledujúcich okruhoch, až kým nepríde nový upgrade. Tento bod je naozaj fajn,” zhodnotil Magnussen.

Hulk sa ešte na chvíľu zamyslel nad tým, prečo práve Singapur tak vyhovoval monopostu VF-23. “Boli sme súčasťou tejto bitky, boli sme konkurencieschopní v strede poľa. V sobotu z hľadiska jedného kola ešte konkurencieschopnejší. Azda je to charakterom okruhu, je pomalý a zákruty sú tu zväčša v pravom uhle. Nášmu autu to pasuje viac ako rýchle a tiahle. Ďalší týždeň asi bude ťažký.” Suzuka má úplne iný charakter.