Auto nás ignorovalo, hovorí Horner. Vplyv direktívy odmieta
Čo sa zmenilo od Veľkej ceny Talianska, že sa Red Bull zrazu nedostal ani do tretej časti kvalifikácie? Môže za to naozaj len iná typológia okruhu v Marina Bay či nesprávne zvolené nastavenia? Nemá v tom náhodou prsty nová technická direktíva? Christian Horner sa jasne ohradil pred tvrdeniami, že by za prepad mohol zásah Medzinárodnej automobilovej federácie. Vypadnutie v Q2 si však vysvetliť nedokáže.
Prvýkrát od VC Ruska 2018 sme sledovali Q3 bez účasti pilotov Red Bullu Racing. Dnes však za to nemohli technické problémy, nehoda ani “zásah zhora”. Monopost s označením RB19 bol skrátka protivný a pomalý.
“Áno, je veľmi mätúce, že sme prišli o toľko z našej rýchlosti,” pripustil Christian Horner pred mikrofónom Sky Sports F1. “Auto skrátka nereaguje na naše zásahy. Mohli ste počuť o nedotáčavosti, pretáčavosti, problémoch pri brzdení. Akoby sme pneumatiky nedokázali dostať do správneho okna.”
“Keď vidíte takýto veľký deficit, obyčajne je to spôsobené tým, že pneumatiky nefungujú. S nastaveniami sme sa pokúsili spraviť rôzne veci, skúsili sme ich pripravovať inak, no nič sa nedialo,” povzdychol si šéf červených býkov. “Dnes v noci toho budeme musieť veľa pochopiť a pokúsiť sa to zvrátiť. Je však zrejmé, že posunúť sa z týchto pozícií bude nesmierne ťažké, no budeme sa o to veľmi snažiť.”
Technická direktíva s tým nič nemá
Nedá sa nevšimnúť si, že Red Bull stratil dych práve vo chvíli, keď FIA zaviedla novú technickú direktívu. Jej cieľom je eliminovať flexibilné komponenty na monopostoch, čo je téma, ktorá družine pod Adrianom Neweym určite nie je cudzia.
Christian Horner odmieta špekulácie, že by dnes úradovala technická direktíva. “V kvalifikácii sme nasadili prakticky identické auto, aké sme mali pred dvoma týždňami v Monze a týždeň pred tým v Zandvoorte. S direktívou to nemá nič, na aute sa nič nezmenilo.”
Aerodynamika s tým však predsa len niečo má. “V piatok sme skúšali novú súčiastku, no vrátili sme sa k pôvodnej verzii. Jazdili sme teda s preskúšanými a osvedčenými nastaveniami. Na tomto okruhu a na tomto asfalte však auto nereagovalo. Pre oboch jazdcov bolo náročné dostať pneumatiky do pracovného okna. Uvidíme v nedeľu. Ničoho sa nevzdávame, ale štartovať mimo prvej desiatky na trati, na ktorej sa ťažko predbieha, bude fuška.”
Nemecký AMuS v sobotu informoval o tom, že nová podlaha Red Bullu v piatok nefungovala podľa predstáv. Presne ako prezradil Christian Horner, sa inžinieri rozhodli vrátiť k starej špecifikácii. Pred kvalifikáciou sa však mali dopustiť veľkej chyby. Začali meniť nastavenia monopostu a napriek odporúčaniam zo simulátora, ktoré označili za “nie ideálne”, príliš znížili svetlú výšku auta. V kvalifikácii tak auto narážalo na trať.