logo F1online.sk

Haas si ešte na Vianoce musí počkať. Podľa jeho jazdcov to však nemusí byť zlé

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala15. 9. 2023

Nico Hülkenberg sa v Singapure nechal počuť, že sa na tohtoročnú VC USA teší ako na skoré Vianoce. V továrni sa chystá úplne nový monopost, ktorý bude aspoň podľa kuloárov výrazne inšpirovaný majstrovským Red Bullom. Čo však budú robiť Hülkenberg s Magnussenom dovtedy? Pokúsia sa vyťažiť z minima maximum. V Singapure by to minimum však mohlo byť o niečo štedrejšie ako inde.

Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg sa v piatok pohybovali na hranici najlepšej desiatky. Dánsky pretekár nakoniec poskočil na deviate miesto, jeho tímový kolega dve pozície stratil. Podobne by to malo vyzerať aj v kvalifikácii, očakávajú svorne.

Podľa Nica Hülkenberga oba tréningy dopadli “OK”. “Štandardne sme zbierali dáta, spoznávali sa s autom a okruhom, hrali s nastaveniami a odjazdili dlhé jazdy. Máme čo študovať. V kvalifikácii by sme mali byť celkom konkurencieschopní. V pretekoch to však bude náročné.”

Z jediného nemeckého zástupcu v F1 sa v poslednej dobe stáva akýsi kvalifikačný špecialista. Ak nadviaže na výkony z predchádzajúcej časti sezóny, v nedeľu by mohol pomýšľať na dobrý výsledok.

“Myslím si, že v kvalifikácii by sme mali byť konkurencieschopní,” pokračoval Hulk. “Očakávam, že to bude opäť veľmi tesné. Kolo sa tu zrýchlilo, čo pomôže viac vyrovnať štartové pole. Bude to kompaktné a aj malé odstupy môžu mať veľký dopad. Pokúsime sa kvalifikovať čo najvyššie, keďže predbiehanie tu býva ťažké.”

Dobré postavenie na štarte je veľmi dôležitou prerekvizitou, ale určite nie zárukou zisku bodov. Kevin Magnussen sa chce preto viac koncentrovať na nedeľu. “Mali sme dobrú rýchlosť na jedno kolo s malým množstvom paliva. S natankovaným autom máme aj naďalej problém s naším tempom. Ako vždy, aj teraz sa na to upriamime. Chýba nám preteková rýchlosť.”

“Toto je aspoň jeden z tých okruhov, na ktorých sa celkom ťažko predbieha. Ak budete štartovať z výhodnejších pozícií, môže to pre vás znamenať viac ako na iných tratiach. Samozrejme, tento okruh je diametrálne odlišný od Monzy. Verím v dobrú kvalifikáciu. Potom sa pokúsime udržať si naše pozície,” predostrel detaily svojho bojového plánu.

Tohtoročný Haas VF-23 poriadne trestá svoje zadné pneumatiky. V kvalifikácii je vďaka tomu rýchly, keďže ich rýchlo zohreje, ale v pretekoch ich zas veľmi rýchlo zničí. Hülkenberg odhaduje, že upravený okruh v Marina Bay by mohol byť aspoň drobným liekom na tento problém.

“Teoreticky je to tak,” hovorí Hülkenberg. Keďže došlo k odstráneniu štyroch zákrut, pneumatiky by nemali byť také namáhané. “Pravdepodobne nám to neuškodí.”