Leclerca bavil súboj so Sainzom: Toto na pretekaní milujem
Scuderii to tentoraz nevyšlo, z víťazstva sa aj na jej domácej pôde tešil Max Verstappen. Fanúšikovia však nemajú dôvod byť po týchto pretekoch znechutení. Videli sme množstvo napínavých súbojov a dokonca aj medzi tímovými kolegami. Najmä bitka medzi Charlesom Leclercom a Carlosom Sainzom dvíhala tlak všetkým tifosi.
Charles Leclerc vyštartoval do pretekov z tretieho miesta. Keďže sa na rozdiel od svojho kolegu v prvom stinte nemusel brániť pred dotieravým Maxom Verstappenom, pošetril si pneumatiky a pred zastávkami dobiedzal do svojho tímového kolegu.
V týchto chvíľach sme však videli len malý predkrm toho, čo sa ešte len chystalo. V druhej polovici pretekov, keď sa už Red Bully pohodlne usadili na čele, si to Charles Leclerc a Carlos Sainz rozdali naplno. Videli sme viacero prebrzdení, výjazdy mimo trať a takmer kontakt. Príkaz inžiniera, aby Leclerc pri útokoch zbytočne neriskoval, narazili na hluché uši. Monačan v predposlednom kole prebrzdil tak tvrdo, že z jeho pneumatík sa takmer stali kocky.
Frédéric Vasseur si po tomto divadle zrejme musel ísť ľahnúť. “Chápem to,” rozosmial sa Charles Leclerc, ktorého spovedali reportéri Sky Sports F1. “Mňa osobne to veľmi bavilo. Myslím si, že o tomto by malo byť pretekanie.”
“Vybavili sa mi spomienky na motokáry, keď sme všetci boli na limite a dokázali sme jazdiť tesne jeden za druhým. S Maxom sme v minulosti zažili takéto súboje,” pripomenul slávne video s “inčidentom”, “s Checom som zažil takúto bitku dnes. A, samozrejme, s Carlosom to dnes bolo naozaj na hrane. Mňa osobne to však veľmi bavilo.”
Charlesovi Leclercovi sa v jednej chvíli podarilo dostať pred svojho tímového kolegu. V zákrute Curva Grande bol však Sainz rýchlejší a do Variante della Roggia vchádzali bok po boku. Vtom Sainz prebrzdil a Leclerc sa mu musel vyhýbať. Nebyť Leclercovej pohotovej reakcie a Ferrari mohlo mať po pretekoch.
Leclerc označil Sainzove manévre za hraničné, ale vraj ani on nie je svätý. “Obrana bola z Carlosovej strany na hrane, ja som bol zas na hrane pri svojich útokoch. Byť na pódiu tu v Monze znamená pre nás oboch veľmi veľa. Preto sme do toho dali všetko, ja som šiel na 110 percent. Na druhej strane však máme zodpovednosť dostať to červené auto na pódium, inak by boli na nás tifosi veľmi nahnevaní. Vedeli sme to, ale mňa to bavilo.”
“Bolo to hraničné, ale vždy som tvrdil, že takéto pretekanie milujem. Páčil sa mi aj dnešok. Potom si sadneme s Fredom. Určite mu teraz menší oddych prospeje, som si istý, že mu to zdvihlo tlak,” uťahoval si na diaľku zo svojho šéfa. “Veľakrát to bolo dosť zradné. Obaja sme pri brzdení príliš menili smer, ale nesťažujem sa. Presne toto milujem na pretekaní, keď bojujete a cítite adrenalín. Bola to zábava.”
Čo v Monze vlastne rozhodlo? Charles Leclerc poukázal najmä na štart do víkendu, po ktorom mal jeho kolega vždy jeden krok náskok. “Carlos bol vo forme už od úvodného kola v prvom tréningu. Vďaka tomu mal navrch po celý zvyšok víkendu.”
“Ja som sa v prvých dvoch tréningoch trápil. Začínal som s inými nastaveniami, čo bola moja chyba. V treťom tréningu som sa snažil už len dohnať Carlosa a staviť na rovnaké nastavenia ako on. V kvalifikácii som zajazdil dobré kolo, možno mi trochu chýbal zákryt. Nuž a v pretekoch… Myslím si, že sme všetko maximalizovali. S Carlosom sme mali v podstate rovnakú rýchlosť,” zhodnotil rodák z Monaka.