logo F1online.skF1online.sk

Sainz si spomenul na svoje roky v McLarene a zvolil metódu hop alebo trop

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala2. 9. 2023

Carlos Sainz sa v sobotu stal len piatym jazdcom, ktorý v aktuálnej sezóne dokázal získať pole position. Ako sám priznáva, aby ju vybojoval, musel poriadne riskovať. Stačilo by len trochu pomyslieť na strach a mikroskopický náskok by sa rozplynul.

Carlosa Sainza a Maxa Verstappena na cieľovej čiare delilo len 112 centimetrov, čo je ekvivalent ani nie dvoch kolies postavených za sebou. Vo svete Formuly 1 ide o veľmi drobnú hodnotu, ktorá sa na časoch prejavila ako rozdiel 0,013 sekundy.

Aby tento meter Carlos Sainz našiel na takmer šesťkilometrovom okruhu v Monze, musel si siahnuť na dno svojich síl. Ferrari bolo optimalizované na rovinky, a tak si zákruty rezal v dobrej viere, že nevyletí z trate.

Pred poslednými kolami sa posmelil spomienkami na McLaren. “V aute máte pocit takej ľahkosti, že sa v tréningoch nikdy neodvážite ísť až na úplný limit tak, ako v Q3, keď sa láme chlieb,” rozrečnil sa na tlačovej konferencii Carlos Sainz. “V Q3 som tu zajazdil niekoľko dobrých kôl. Spomínam si na moje dni v McLarene a vlastne aj na minulú sezónu, keď sa mi podaril skvelý prejazd cez Ascari a Parabolicu, zahodil som zábrany a strach a naplno zariskoval.”

Španiel priznáva, že pokojne sa to mohlo skončiť aj v bariérach. “Dnes to opäť zafungovalo. Vošiel som do zákruty, ktorá je neskutočne rýchla, a mal som pocit, že auto je neuveriteľne ľahké. Vtedy len dúfate, že chytí priľnavosť a ono ju aj našlo rovnako ako po celý víkend. Prejazd sa mi veľmi vydaril a pole position som ukoristil o pár stotiniek.”

Keď Carlos Sainz preťal cieľovú čiaru a fanúšikovia na tribúnach zistili, že prekonal Maxa Verstappena, prepukli hlasné ovácie. Nečudo, že ho pred takou diváckou kulisou kvalifikácia bavila.

“Poriadne som si ju užil. Bavila ma tá bitka až do prvého výjazdu v Q3, keď sme všetci traja zajazdili čas 1:20,5,” spovedal sa Sainz, ktorého však musíme poopraviť a poznamenať, že Max Verstappen bol o desatinku pomalší. “Vedel som, že to bude veľmi tesné a pôjde o detaily a riskovanie v druhom pokuse. Bola to dobrá zábava.”

Môže v nedeľu vyhrať? Pozorní priaznivci Formuly 1 si všimli, že víťazi pretekov v Monze sú od roku 2019 začarovaní a v nasledujúcom ročníku sa im v Chráme rýchlosti absolútne nedarí.

  • V roku 2019 tu vyhral Charles Leclerc a o rok vypadol.
  • V sezóne 2020 sa z triumfu tešil Pierre Gasly a o rok havaroval.
  • V Monze 2021 triumfoval Daniel Ricciardo, ktorý o rok ani nevidel šachovnicovú vlajku.
  • Ročník 2022 patril Maxovi Verstappenovi…

Sainz chce v prvom rade získať pódium, ale Verstappenovi nič nedaruje. “To je náš hlavný cieľ,” dodáva na margo pódia. “V nedeľu dám do toho všetko, aby som obsadil prvé miesto, aby som mal dobrý štart. Potom uvidíme, či dokážeme bojovať s Maxom. Dlhé jazdy má zvyčajne lepšie, ale ja pôjdem naplno.”

Súvisiace články

Diskusia