logo F1online.skF1online.sk

Rýchlosť Ferrari prekvapila aj Carlosa Sainza

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala1. 9. 2023

Carlos Sainz dostal k svojim narodeninám celkom pekný darček. Okrem narodeninovej torty, do ktorej sa mu pokúsil strčiť hlavu šéf tímu Frédéric Vasseur, sa dočkal aj konkurencieschopného monopostu. Zostáva veriť, že príjemné prekvapenie príde aj v sobotu.

Ferrari malo v piatok najrýchlejší monopost na talianskych rovinkách, ale aj z hľadiska celého kola. Lando Norris sa k Sainzovmu času 1:21,355 dokázal priblížiť na menej ako dve stotinky sekundy, no to Španielovi radosť nijako nepokazilo. Prvé miesto je prvé miesto a pri súčasnej forme Ferrari dobrú náladu z neho nepokazí ani fakt, že prišlo v tréningu.

“Oveľa lepšie to ani nemohlo dopadnúť. Prebehlo to hladko. Je skvelé vrátiť sa do Monzy a po náročnom víkende v Zandvoorte hneď od prvého kola sa v aute cítiť normálne,” rozplýval sa Carlos Sainz. Ferrari malo totiž v Holandsku s monopostom obrovské problémy.

Zažiť taký kontrast je veľmi príjemné. “Zdá sa, že naše auto sa opäť dostalo do tempa, a že charakteristiky tejto trate nám vyhovujú viac. Je to v podstate také isté auto ako predtým, ale z nejakého dôvodu mám z neho oveľa lepšie pocity. Je to malá záhada.”

“Akonáhle sme vyšli na trať, z nejakého dôvodu sa skrátka oveľa lepšie adaptovalo na podmienky. Oveľa ľahšie sa nastavovalo a oveľa jednoduchší bol aj prejazd zákrutami,” pochvaľoval si. “Neznamená to, že v sobotu alebo v pretekoch skončíme na prvom mieste, ale aspoň mám oveľa lepší pocit.”

“Dnes je ešte len piatok a sobota nebude ľahká, ale v poli je to veľmi tesné. Niekoľko áut sa nachádza v pár desatinkách sekundy. Budeme sa aj naďalej snažiť nájsť viac výkonu, najmä v dlhých stintoch, kde máme podľa mňa najväčšie rezervy,” uvažuje nad najväčšími slabinami Ferrari v Monze Carlos Sainz.

Pri pohľade na konfiguráciu Monzy sa nezdá, že by mal byť s predbiehaním problém, ale zdanie klame. Keďže všetky monoposty jazdia s minimom prítlaku, efekt DRS je oveľa menší ako napríklad v Belgicku. Preto sa na kvalifikáciu kladie oveľa väčší dôraz, než by jeden čakal.

Red Bullu to však môže byť jedno, myslí si Sainz. “Pri pohľade na našu pretekovú rýchlosť sme realisti. Red Bull je o tri desatiny až polovicu sekundy na kolo rýchlejší a za 50 kôl sa tak nazbiera veľa času.”

Charles Leclerc poslednú veľkú cenu ani nedokončil a s európskou časťou sezóny by sa určite rád rozlúčil pódiom na domácich pretekoch Scuderie. Aj pri jeho vystupovaní cítiť, že má lepšiu náladu.

“Náš výkon bol celkom dobrý,” hovorí šiesty Charles Leclerc, ktorý má vysvetlenie na svoju stratu. “Mal som problémy s vyvážením auta. Do soboty na tom musíme popracovať, najmä v krátkych stintoch. S väčším množstvom paliva sa to zdá byť lepšie.”

“Celkovo to bol náročný deň. Ja som sa vybral trochu iným smerom, takže sa potrebujeme zresetovať a sústrediť pozornosť na jazdy s malým množstvom paliva. Pri nich sme mali menšie problémy s balansom. Som však šťastnejší, lepšie to bolo najmä s plne natankovaným autom,” dodáva. “Vieme, čo musíme spraviť, takže ma to príliš neznepokojuje.”

Súvisiace články

Diskusia