logo F1online.sk

Vôbec na tom nie sme tak dobre, krotí Norris očakávania

Oscar Piastri
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl1. 9. 2023

Ak by ste sa pozreli na výsledky druhého tréningu, povedali by ste si, že McLaren môže v Monze opäť patriť medzi ašpirantov na najvyššie priečky. Lando Norris však schladil vysoké očakávania a poukazuje na problémy, s ktorými sa britský tím trápi počas celej sezóny.

Kým v ére na konci starých pravidiel ´papájoví´ na rovinkách v Monze doslova lietali a získali tam aj pamätné double, v novej ére je maximálna rýchlosť ich slabinou. A to sa veľmi nezmenilo ani po výrazných upgradoch MCL60.

„Je jasné, že aj tu strácame väčšinu času na rovinkách,“ povzdychol si Lando Norris, ktorý sa pritom v druhom tréningu blysol druhým najrýchlejším časom. Na Carlosa Sainza stratil 19 tisícin sekundy.

Tento čas však podľa britského pilota nie je reálnym odzrkadlením sily McLarenu. „My sme vyzerali konkurencieschopne len v poslednom pokuse, vďaka čomu vyzeráme veľmi dobre. V skutočnosti na tom vôbec nie sme tak dobre, ako sa zdá,“ pokračoval Norris, ktorý poukázal na pneumatiky. „Na stredných a tvrdých sme dosť trápili. Rovnaké to bolo aj v pretekových simuláciách. Máme najmäkšiu zmes C5, ktorá na jedno kolo ponúka veľa gripu, čo nám vždy vyhovuje.“

Podľa analýz na oficiálnom webe F1 je McLaren v kvalifikačnom tempe tretí najrýchlejší, v pretekovom tempe je štvrtý. „V priebehu dňa sme sa zlepšili, no stále nie sme tam, kde by sme chceli. Ferrari je na rovinkách neuveriteľne rýchle, ich auto má dobrý balans. My máme pár nápadov, na ktorých budeme pracovať počas noci,“ uzavrel Lando Norris.

Oscar Piastri v piatok absolvoval 45 kôl, v prvom tréningu bol jedenásty, v druhom štvrtý. S prvým dňom v Monze bol spokojný. „Keď prídete do Monzy a zbavíte sa prítlaku z auta, tak to na pocit nikdy nie je úplne pekné, no dnes som sa cítil fajn. Naša rýchlosť na jedno kolo tam je, resp. sa k nej blížime. Máme však ešte na čom pracovať. Tento víkend nie je až tak o kvalifikácii, preto potrebujeme myslieť na nedeľu,“ povedal austrálsky nováčik.

Tento víkend budeme podobne ako v Maďarsku jazdiť v Q1 len na tvrdej zmesi a v Q2 na strednej. McLarenu pritom najlepšie sedí mäkká zmes, ktorú uvidíme až v Q3. „Uvidíme, ako to pôjde, ale akonáhle sa nám podarí dostať do Q3, tak potom by auto malo byť okej,“ doplnil Piastri.

Britský tím nechce zopakovať chybu pri nastavení úrovne prítlaku na zadnom krídle zo Spa, kde Landa Norrisa na rovinkách hromadne predbiehali súperi. Na druhej strane, MCL60 prešiel výraznými vylepšeniami a aj samotný tím sa učí, ako auto čo najlepšie vyladiť.

„Porovnávali sme si rozdiely medzi rôznymi úrovňami nastavenia zadného krídla so snahou dosiahnuť čo najlepšiu maximálnu rýchlosť. Dáta vyzerajú povzbudzujúco. Do soboty si vyberieme najlepšiu konfiguráciu pre zvyšok víkendu. Rovnako sme sa dôkladne venovali pneumatikám. Bol to produktívny piatok,“ skonštatoval šéf tímu Andrea Stella.

Súvisiace články