Po pódiu rozpačitý štart nového víkendu
Ak sa hovorí, že po hodoch býva bolenie brucha, tak niečo podobné zažíva McLaren v úvode druhého talianskeho víkendu. Typológia okruhu Mugello je úplne odlišná od Monzy, kde oranžové monoposty tak skvele fungovali.
Voľné tréningy sú v Mugelle dôležitejšie než kdekoľvek inde. Tímy potrebujú nazbierať čo najviac dát o novej trati. O to viac môže McLaren bolieť nehoda Landa Norrisa z druhého tréningu. Mladý Brit zažil prakticky svoju prvú väčšiu nehodu v F1, keď bol v tretej zákrute príliš široký, následne „stratil“ auto a narazil do bariéry.
„V aute to bolo oveľa horšie než to vyzeralo na televíznych záberoch. Za malú chybu som kruto zaplatil a prišiel som o jazdy s väčším množstvom paliva, ktoré budem musieť v sobotu dohnať. Našťastie, auto nie je vážne poškodené, sú tam len drobné škody na riadení a možno na zadnej časti. Nemyslím si, že by som nejako veľmi zničil podlahu alebo krídla, pochopiteľne, okrem toho predného,“ hovoril Lando Norris, ktorý na vlastnej koži okúsil, aké je Mugello náročné. Je to jedna z klasických tratí bez vybetónovaných výbehových zón. „Aj keď v tejto chvíli neznášam tú štrkovú zónu, pretože som tam rozbil auto, tak takto je to lepšie. Trať je miestami zradná, no prináša viac výziev, čo je podľa mňa správne.“
McLaren pochopiteľne nemohol očakávať, že aj v Mugelle bude automaticky druhým najrýchlejším autom v poli ako v Monze. Po piatku sa však zdá, že aktuálne tretí tím Pohára konštruktérov zaostáva za Racing Pointom i Renaultom. „Očakávali sme lepší vstup do víkendu. Neboli sme príliš zlí či pomalí, no auto bolo pomerne nepredvídateľné a možno nie tak konkurencieschopné. Medzi tréningami sme urobili určité zlepšenie, no máme pred sebou ešte veľa práce. V sobotu môžeme stále dosiahnuť dobrý výsledok, pokiaľ dokážeme dať naše kolá dokopy,“ doplnil Lando Norris, ktorý v prvom tréningu obsadil ôsmu priečku a v druhom štrnástu.
Vychádzajúca britská hviezda opäť pozitívne zaujala ešte v úvode prvého tréningu. Lando si pri tradičnej kontrole rádiového spojenia s chuťou zaspieval, a jeho cover meme-verzie pesničky Push The Feeling On od Nightcrawlers musela vyčariť úsmev na tvári nejednému fanúšikovi.
Carlos Sainz dnes jazdil hlboko v druhej desiatke – v FP1 bol pätnásty a v FP2 trinásty. Pre všetkých je Mugello z pohľadu nastavenia a určenia správnej miery prítlaku neznámou. McLaren sa do tohto nastavenia zatiaľ netrafil a ak sa chce dostať v kvalifikácii do top10, musí sa poriadne zlepšiť. „Náročný piatok. Nedokázali sme dostať auto do správneho výkonnostného okna. Celý deň sme strávili skúšaním rôznych vecí a hľadaním lepšieho balansu. V tejto chvíli sa trápime najmä so zadnou časťou auta, ktorá nás neposlúcha pri zmene smeru jazdy,“ povedal Carlos Sainz, ktorý však nič nevzdáva. „Očakávali sme náročný víkend. Pokiaľ však zajtra ráno dokážeme nájsť lepší balans a vyváženie auta, tak sa naša rýchlosť môže významne zlepšiť. Počas noci budeme tvrdo pracovať, aby sme v sobotu boli lepší.“
Monopost MCL35 zatiaľ očividne najlepšie funguje na tratiach s nižším prítlakom. Najväčšie trápenie zažil na Hungaroringu, no napríklad v Barcelone, kde je tiež veľa pomalých zákrut, fungoval McLaren veľmi dobre. Aj v Barcelone mali „papájoví“ ťažký piatok, no v sobotu sa s prehľadom dostali do Q3 a v pretekoch získali dvojité body.
„Tento piatok nebol tak bezproblémový ako na predchádzajúcich podujatiach. Stratili sme čas s Landom, keď vyšiel mimo trate a trafil bariéru. Ak sa pozrieme na pozitívnu stranu, tak si myslíme, že sme dokázali dobre pochopiť správanie pneumatík smerom do pretekov a taktiež vieme, v akých oblastiach musíme zlepšiť naše auto. Čaká nás dosť práce, no dôležité je, že vieme, na aké oblasti sústrediť našu pozornosť,“ vyhlásil pretekový riaditeľ McLarenu Andrea Stella.