logo F1online.skF1online.sk

Wolff vysvetľuje trápenie Russella: Jazda s týmito autami je ako na ostrí noža

George Russell
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 8. 2023

George Russell zažíva možno najnáročnejšiu sezónu vo svojej kariére. Iste, roky vo Williamse boli veľmi zložité hlavne po psychickej stránke, ale v tíme dominoval, tímových kolegov porážal s veľkým náskokom a auto objektívne nemalo na lepšie výsledky. Teraz je situácia opačná a je to Russell, ktorý musí nájsť spôsob, ako zlepšiť svoje výsledky a dotiahnuť sa na Lewisa Hamiltona.

V roku 2022 sa éterom šíril predpoklad, podľa ktorého dokáže Russell dostať z auta viac než Hamilton, pretože vo Williamse sa naučil a zvykol si na ťažko zvládnuteľné monoposty. Určite to bol logický argument, ale tohtoročný monopost W14 nie je o nič ľahšie zvládnuteľný a Lewis Hamilton z neho očividne dokáže vyťažiť viac.

V pretekovom porovnaní vedie sedemnásobný šampión 9:3, v kvalifikačnom 7:5 a na body 148:99. Zlom nastal na Veľkej cene Monaka, keď Mercedes priviezol nové auto so širšími bočnicami. Od toho okamihu upadol mladší z dvojice do negatívnej špirály a v jesennej časti sezóny bude jeho hlavnou úlohou sa z nej vyhrabať.

„Jazda s týmito autami je ako na ostrí noža. Môžete veľmi ľahko spadnúť a stratiť sebadôveru,“ povedal médiám šéf Mercedesu Toto Wolff.

„Naproti tomu, ak sa nachádzate v optimálnom okne, aj keď niečo také pri týchto autách prakticky neexistuje, ale ak sa vám podarí dostať do komfortnej zóny, je to veľký rozdiel,“ dodal.

Pridáva sa k nemu aj hlavný technický riaditeľ stajne Mike Elliott, podľa ktorého je s touto generáciou monopostov veľmi náročné udržať si správny balans v priebehu celého kola.

„Myslím si, že s týmito autami sa veľmi ťažko jazdí blízko pri zemi. Je zložité nájsť v zákrute ten správny balans a je zložité vysporiadať sa s tuhosťou monopostu,“ hovorí Elliott. „George je fantastický jazdec. Som si istý, že sa mu rýchlo podarí dostať z auta presne to, čo potrebuje.“

Samotný pilot si nemyslí, že koreňom problému je monacký upgrade. „Nie, to si nemyslím. Musím len nájsť správny rytmus,“ povedal Russell.

„Z auta mám veľmi podobný pocit ako na začiatku roka. Došlo k niekoľkým drobným zmenám, ale s vylepšeniami to nemá nič spoločné. Niekedy sa skrátka veci vyvíjajú podľa vašich predstáv a vy naberiete sebadôveru. Niekedy ju však stratíte a ako lavína sa to na vás hrnie,“ dodal britský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia