Chýbajúce motorové režimy nám uškodili, uznáva Wolff
Veľká cena Talianska bola prvým podujatím, v ktorom sa jazdci nemohli spoliehať na párty-režimy, a zároveň bola v rámci aktuálneho ročníka prvou, z ktorej si Mercedes neodniesol žiadnu trofej. Určite nemôžeme vyhlásiť, že by tieto dve veci boli pevne prepojené, a síce, že by zákaz kvalifikačných režimov spôsobil úpadok Mercedesu, no zákaz predsa len mal na preteky istý dopad. Myslí si to aj šéf strieborných šípov Toto Wolff.
Podľa technickej direktívy, ktorú FIA zverejnila pred VC Belgicka, tímy musia počas celej súťažnej časti víkendu nasadiť len jeden motorový režim. Viacero jazdcov sa obávalo, že tým utrpí šou, a podľa Tota Wolffa sa presne to aj naplnilo.
Valtteri Bottas sa po nevydarenom prvom kole prepadol za autá zo stredu poľa a predbiehal ich len s obrovskými ťažkosťami. Hamiltonovi sa v tomto smere darilo viac. Keď si odpykal svoj trest, z posledného miesta sa prepracoval až na siedmu priečku.
Mohol by vraj aj vyššie, keby sa mohol viac hrať s motorovými režimami. “Vždy sme tvrdili, že ak určíte jeden režim na celé preteky, tak to bude znamenať, že pri predbiehaní nebudete mať tú extra šťavu,” uviedol Toto Wolff. “Nemáte tie extra režimy, ktoré sa môžete počas pretekov rozhodnúť nasadiť alebo nenasadiť. Platí to pre malé tímy a takisto pre veľké. Myslím si, že tie preteky boli dôsledkom tohto rozhodnutia.”
V Monze by sa extra režimy zišli. Roviniek, kde by sa dalo predbiehať, je na nej dosť, no autá sú nastavené tak, že predbiehanie je aj tak pomerne ťažké. “Možno je to sčasti aj tými novými pravidlami, podľa ktorých musí každý jazdiť v konštantnom režime, keď príde na bránenie sa či útočenie. Možno bolo kvôli tomu o čosi menej predbiehania,” zamyslel sa Valtteri Bottas. “V Monze je efekt DRS o kus menší, keďže aj krídla sú menšie a aj tak máme menej odporu.”
“Môj hlavný problém bol v tom, ako sa priblížiť k druhým autám dosť na to, aby som sa pokúsil ich predbehnúť a dostať sa do toho najväčšieho zákrytu. Mal som pocit, že je nemožné predbehnúť autá, s ktorými som bojoval,” doplnil fínsky pretekár.
Ak by nasadil agresívnejší režim, skôr by sa dostal do pozície, v ktorej je už aj zákryt efektívnejší. Toto Wolff preto pochválil Lewisa Hamiltona, že sa mu darilo predbiehať aj bez pomoci motorových režimov. “V Monze sa ťažko predbieha kvôli tejto technickej direktíve ohľadom režimov. Pri predbiehaní ich jednoducho nemôžete zapnúť, a nemôžete ich zapnúť ani keď sa bránite. O to lepší je jeho návrat na siedmu priečku. Ale, samozrejme, preňho a pre tím to boli stratené preteky. Tento pocit pretrváva.”