logo F1online.sk

Keď vyšiel safety car, až sme sa zalizovali, smeje sa Albon

Alex Albon
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala10. 7. 2023

Veľká cena Veľkej Británie je pre Alexa Albona prakticky domácou a na túto bude spomínať veľmi rád. V dlhej taktickej bitke, v ktorej mu pomohlo šťastie, ale nevybojovalo mu to všetko, dokázal poraziť oboch pilotov Ferrari.

Alex Albon v nedeľu štartoval z ôsmeho miesta a nakoniec aj ôsmy skončil. Môžeme to považovať za vynikajúci výsledok, keď si uvedomíme, že udržať za sebou Red Bull RB19 je pre pilotov zo stredu poľa hotová nadľudská úloha. Alex Albon si však stratené pozície v prospech Péreza a Alonsa dokázal vynahradiť tým, že sa v posledných kolách ubránil pred Ferrari.

Pred jeden monopost Scuderie sa dostal vďaka skvele načasovanému safety caru, pred Sainza zas manévrom v prvej zákrute. “Pred týždňom, minimálne v šprinte, sme zas mali trochu smolu. Po stránke načasovania to bolo perfektné,” komentoval zásah riaditeľstva pretekov Alex Albon. “Myslím, že sme v tom kole beztak plánovali prezuť. Práve som bol v poslednej zákrute pred boxami, keď sa začala fáza VSC. Nemohlo to byť načasované lepšie.”

Williamsu v nedeľu držali aj gumy, hoci má menej prítlaku ako ktorýkoľvek súper. “Na štarte som mal pocit, že som sa trochu prepadol, no postupne som sa do toho dostal. Uprostred pretekov sme mali stále stredne tvrdé pneumatiky a boli sme rýchli. Cítil som sa komfortne. Myslel som si, že poriadne natiahneme stint a plánovali sme to. Potom však vyšiel safety car, tak sme sa až zalizovali.”

“Je to úžasný víkend, celý čas sme na tom boli dobre a ôsma priečka je v podstate naše najhoršie umiestnenie. Je to dôkaz našej rýchlosti. Mali sme dobré preteky,” usmieval sa thajsko-britský jazdec.

Po reštarte mal Alex Albon obutú mäkkú zmes a snažil sa prekabátiť Fernanda Alonsa. Nemal to však také jednoduché, pretože zozadu doňho dobiedzal Charles Leclerc. “Ferrari malo trochu smolu, že bolo na takých zmesiach, no nám to vyhovovalo.”

“Bolo to však náročné. Snažil som sa nabiť si batériu. V prvom rade treba povedať, že táto trať je pre batériu veľmi neefektívna. Na rovinkách z nej miniete veľa energie, no nemáte tu toľko tvrdého brzdenia, kde by ste ju dokázali nabiť. Tak postupne zbierate energiu, aby ste si pripravili útok na Fernanda,” približuje nástrahy okruhu v Silverstone Albon.

V nedeľu však nemohol bezhlavo útočiť. “Na druhej strane sa k vám zozadu blíži Charles. Nechcete riskovať tým, že si celú batériu miniete v priebehu jedného kola či jednej rovinky. Ak to spravíte, budete mať málo energie a Ferrari vás predbehne. Nesmiete ísť do toho po hlave.”

“Rozhodlo sa až v poslednom kole. Už mi v batérii nezostalo nič a v hlave mi začala hrať hudba z Čeľustí,” rozosmial sa nakoniec. “Bolo to ťažké. Navyše v posledných dvoch kolách mi odišli pneumatiky a Charles bol rýchly. Som rád, že sme skončili, keď sme skončili.”

Súvisiace články