logo F1online.sk

Zarezalo Ferrari Sainza? Bol som potrestaný za tímovú prácu, hovorí frustrovane

Carlos Sainz
© Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 7. 2023

Mohol po skončení Veľkej ceny Rakúska vystúpiť na druhý najvyšší stupienok Carlos Sainz, nie Charles Leclerc? Pri pohľade na 16-sekundový rozdiel medzi pilotmi Ferrari sa zdá odpoveď jednoznačná, ale nie tak rýchlo. Carlos totiž v priebehu pretekov čelil niekoľkým príkoriam. Niektoré mal pod svojou kontrolou, ale pri iných nie vlastnou chybou zbytočne stratil množstvo času. Španiel preto nebol po pretekoch vôbec spokojný.

Rozmeňme si to trošku na drobné. Sainz mal v úvodnom stinte určite lepšie tempo než Leclerc. Dokázal sa držať veľmi blízko, ale tlačil na to možno až príliš a zbieral varovania za prekročenie traťových limitov.

Skutočný zlom v Sainzových pretekoch však prišiel pri aktivácii VSC, keď sa Ferrari rozhodlo pre dvojitý pit stop. Španielsky pretekár sa dovtedy držal v jednej sekunde za svojím tímovým kolegom a uprednostňoval zotrvanie na trati. Napokon však poslúchol a musel natiahnuť svoj rozostup na Leclerca, aby sa dvojitá zastávka mohla uskutočniť. Mechanici následne neodbavili ani jedného z pilotov dostatočne rýchlo, čo bola pre Sainza ďalšia strata. Virtuálny safety car skončil, keď Carlos ešte len opúšťal boxovú uličku, takže opäť niečo stratil.

Treba však povedať, že päťsekundový trest za prekročenie traťových limitov už ide na jeho tričko. Je preto veľmi diskutabilné polemizovať o porovnaní Leclerca a Sainza. Carlos dostal päťsekundovú penalizáciu a do cieľa pretekov prišiel o 4,3-sekundy za Sergiom Pérezom. Ak by teda sám urobil všetko bezchybne – o tíme nehovoriac – určite mohol byť na pódiu.

„Rozostup sa lusknutím prsta zvýšil zo štyroch desatín na šesť alebo sedem sekúnd. Zároveň som stratil tri pozície na trati,“ povedal o svojej prvej zastávke v boxoch po skončení pretekov Carlos Sainz.

„Myslím si, že som hral poctivú tímovú hru, zostal som za svojím tímovým kolegom, a bol za to potrestaný, keď som počas zastávky v boxoch stratil množstvo času. Som frustrovaný, pretože sme možno mohli urobiť niečo inak. Snažil som sa to dohnať späť, čo sa mi podarilo veľmi rýchlo, ale dostal som trest za prekročenie traťových limitov, čím boli moje preteky dosť skompromitované,“ povedal Sainz sklamane.

„Oznámenie o aktivácii VSC sa mi na volante rozsvietilo až pri prejazde deviatou zákrutou, takže bolo správne zostať na trati. Musíme však zanalyzovať, či bolo správne prísť do boxov v nasledujúcom kole, keď sa fáza VSC končila,“ dodal.

Sainz sa spolu so Sergiom Pérezom postaral zrejme o najzábavnejší a najdramatickejší súboj VC Rakúska. Španielsky pretekár odolával Red Bullu tri kolá a pomohol Leclercovi k zisku druhého miesta, hoci je diskutabilné, či by Pérez mal tempo, aby dobehol a nakoniec aj predbehol monackého pretekára.

„V aute sa cítim veľmi dobre a jazdím takisto veľmi dobre. Každý víkend som veľmi rýchly, dokážem v kvalifikáciách poskladať niekoľko dobrých kôl, ale zároveň som veľmi rýchly aj v pretekovom tempe. Dnes mi vyšlo niekoľko dobrých predbiehacích manévrov a takisto som sa dokázal kvalitne brániť, preto som frustrovaný, že môj výsledok nie je lepší,“ povedal Sainz sklamane.