logo F1online.sk

Sainz verí, že nebyť zbabranej kvalifikácie, mohol vyzvať Hamiltona s Alonsom

Carlos Sainz
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 6. 2023

Ferrari v Kanade príjemne prekvapilo, ale vo Formule 1 je vždy lepšie počkať a potvrdiť sľubný výsledok aspoň na dvoch veľkých cenách za sebou. Scuderia sa v Montreale dokázala vyrovnať Aston Martinu a Mercedesu, ale hovoríme tu o okruhu, ktorý monopostu SF-23 mal sedieť, kým konkurencii už menej. Pilot tímu Carlos Sainz preto vyzýva na opatrnosť a trpezlivosť. Ferrari musí tento výsledok zopakovať aj na okruhoch s rýchlymi zákrutami, ako napríklad Rakúsko.

Skutočne veľká škoda tej kvalifikácie, pretože to naozaj vyzeralo, že červené monoposty sa mohli rovnať Mercedesom a Aston Martinom, ale to by museli štartovať pred nimi. Kvalifikáciu však Scuderia zbabrala – dokonca s oboma jazdcami –, aj keď tím si to v nedeľu vynahradil.

„Myslím si, že sme po celý víkend mali skvelé tempo. Škoda tej soboty, pretože dnes sme podľa mňa mohli bojovať s Mercedesom a Aston Martinom. Kvalifikácia však bola len naša chyba. Keď nabudúce dostaneme takú príležitosť ako tu v Kanade, pokúsime sa to urobiť lepšie, ale aspoň sme dnes mohli tlačiť a cítili sme sa dobre,“ povedal po skončení pretekov Carlos Sainz.

„Podľa mňa sme tento víkend mali dostatočné tempo, aby sme mohli zabojovať s Fernandom a Lewisom. Či by sa nám podarilo zdolať ich, to by celkom záviselo od vývoja pretekov, stratégie, štartu atď. Určite sa však zdá, že sme mali dobré pretekové tempo, za čo podľa mňa sčasti môže aj usporiadanie trate.“

„Aj keď robíme pokroky, podľa mňa je naša konkurencieschopnosť veľmi závislá od charakteru okruhu. V Barcelone sme sa trápili vo vysokorýchlostných zákrutách. Vedeli sme, že v Kanade budeme vďaka usporiadaniu trate rýchli, čo sa aj potvrdilo. Uvidíme, ako to skončí v Rakúsku, pretože si myslím, že naša výkonnosť sa bude meniť aj v závislosti od degradácie a zmesí pneumatík alokovaných na daný víkend,“ krotí očakávania tifosi španielsky pretekár.

Ten sa v priebehu pretekov dožadoval tímovej réžie od Ferrari. Veril, že má lepšie tempo než Charles Leclerc, ale toho tím hneď dvakrát uistil, že sa nemusí obávať útoku zo strany tímového kolegu. Odmietavá odpoveď na jeho žiadosť vraj Sainza neprekvapila.

„Nie, úplne som to očakával, keďže sme obaja chceli natiahnuť náš stint na stredne tvrdých pneumatikách. Na mediumkách som sa cítil byť veľmi rýchly, ale najdôležitejšie bolo zostať na trati čo najdlhšie a skompletizovať overcut na celý stred poľa, čo nám zaručilo finiš na štvrtom a piatom mieste,“ povedal Sainz.

Ako to dopadne na Red Bull Ringu? Čaká nás šprint, takže tímy dostanú len jeden voľný tréning na nájdenie toho správneho nastavenia. Aj keď to možno napohľad nevyzerá, usporiadanie trate bude v porovnaní s Kanadou dosť odlišné, takže čo môžeme od Ferrari očakávať tam?

„Papierovo by sme sa tam mali trápiť viac, ak nenájdeme niečo, čo nám pomôže v rýchlych zákrutách. Tlačíme na to naplno a máme pred sebou dva týždne, aby sme sa nad tým zamysleli a pokúsili sa to zlepšiť. Mám dobrý pocit, že by to nemalo byť také strašné ako v Barcelone,“ povedal Sainz.