logo F1online.skF1online.sk

Mercedesy prekonali vlastné očakávania, no nekončia. Hamilton chce dať Alonsovi zabrať

Lewis Hamilton
© Steve Etherington/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala18. 6. 2023

Po kvalifikácii na VC Kanady by sme mohli povedať, že najúspešnejším tímom sa stal Mercedes. S výnimkou McLarenu bol jediný, kto dokázal dostať do tretej časti kvalifikácie oba svoje monoposty, navyše do druhého a tretieho radu. Strieborné šípy sú preto veľmi spokojné. Uvedomujú si totiž, že si pripravili pôdu na bodové hody.

Ako v každej kvalifikácii, ktorá sa uskutoční v premenlivých podmienkach, aj tentoraz rozhodovala komunikácia tímu s jazdcom. Mercedes bol na trati v správnej chvíli na správnych pneumatikách, prebojoval sa cez Q1 a Q2 až do bojov o pole position.

V nich nestačil len na víťaza Maxa Verstappena, Nica Hülkenberga a Fernanda Alonsa. Mnohí priami súperi Mercedesu však nedokázali naplniť svoje očakávania. Dvojička Ferrari bude štartovať až z desiateho a jedenásteho miesta, Lance Stroll dokonca z trinástej priečky. Po dnešnom výkone navyše naozaj nevieme, čo máme čakať od Sergia Péreza.

“Získali sme pekný výsledok. Väčšina ľudí asi podcenila, aké to bolo na trati náročné,” zamyslel sa Lewis Hamilton. “Bolo ťažké udržať auto na trati a zabrať, keď to bolo treba. Udržať sa na trati bolo ťažké, keďže trať bola veľmi šmykľavá, taktiež bolo dosť obtiažne zohriať pneumatiky. Som vďačný za to, že sme s Georgeom získali takýto výsledok. Dúfajme, že sa posunieme vyššie.”

Mercedes sa v každej kvalifikácii snaží skôr minimalizovať škody uvedomujúc si, že čím vyššie skončí, tým bude mať väčšiu šancu na pódium. V Kanade jeho zisk vyzerá celkom reálne. “Mali by sme mať lepšiu pretekovú rýchlosť. V pretekoch zvykneme byť silnejší, nuž dúfam, že to bude platiť aj túto nedeľu.”

Všetko sa ukáže po zhasnutí červených svetiel. “V piatok sa to ťažko posudzovalo, pretože sme zajazdili svoju simuláciu v úvode tréningu, keď bola trať oveľa pomalšia. Ostatní sa na to vrhli neskôr a boli aj o sekundu rýchlejší. Preto bolo náročné vyčítať, ako na tom skutočne sme.”

“Sme však pred oboma Ferrari. Max s najväčšou pravdepodobnosťou zmizne v diaľke, ale ak sa mi podarí udržať sa za Alonsom, tak mu dám zabrať,” sľubuje napínavý súboj sedemnásobný majster sveta.

Georgeovi Russellovi nevyšlo kolo v Q3 tak ako jeho tímovému kolegovi. Strata troch desatín sekundy ho však nakoniec stála len jednu pozíciu. Chýbalo máličko, aby spadol aj za Estebana Ocona, ale na to sa už nikto nebude pýtať.

Russell sa pred novinármi usmieval a mal na to dobrý dôvod. “Pravdupovediac ma to celkom bavilo. V každom kole sa menili podmienky a bolo treba jazdiť inštinktívne. V Q3 sa mi to celkom nepodarilo poskladať, ale aj tak máme štvrté a piate miesto, čo azda predčilo naše očakávania spred kvalifikácie.”

“Bolo však evidentné, že sme boli rýchlejší na schnúcej trati, keď sa intermediálky začali prehrievať. Vtedy sme patrili k najkonkurencieschopnejším autá na trati,” poukazuje na zaujímavý fakt britský pretekár.

Nie je to však žiadna novinka. Dobre vieme, že Mercedes má skôr problém zohriať pneumatiky. Keď sa teda všetci s vypätím síl snažili znížiť ich teploty, monoposty W14 mali miernu výhodu.

Tá sa však stratila okamžite po štarte Q3, keďže začalo pršať a už nebolo treba jazdiť ako po špičkách, aby sa gumy nepremenili na topiacu sa masu. “Keby bola trať počas celej kvalifikácii v rovnakom stave ako v Q3, možno by sme mali väčšie problémy. Poznáme však silné a slabé stránky nášho auta. Myslím, že štart zo štvrtého a piateho miesta je po Austrálii najlepší v tomto roku. V nedeľu určite môžeme bojovať o pódium.”

Súvisiace články

Diskusia