Stella naznačil, že McLaren bude pokračovať s Mercedesom aj po roku 2026
Zákaznícke tímy sa pomaly stávajú ohrozeným druhom. Po vstupe Audi a továrenskej dohode medzi Aston Martinom a Hondou budú na rošte v menšine. Len McLaren, Williams, AlphaTauri a Haas nebudú mať po roku 2026 priamy vplyv na architektúru pohonnej jednotky, čo je zrejmá nevýhoda, ale v McLarene to tak príliš nevnímajú.
Tento tradičný tím bol z minulosti na továrenské dohody zvyknutý. Mercedes či Honda dlhé roky vyrábali stajni z Wokingu motory na mieru, ale dlhodobé slabé výkony oslabili pozíciu McLarenu natoľko, že ho s továrenskou dohodou predbehol aj Aston Martin.
Tímu okolo Zaka Browna a Andreu Stellu tak nezostane iná možnosť, len sa dohodnúť s niektorým z existujúcich dodávateľov. Na chvíľu sa objavili náznaky, že by McLaren mohol vymeniť Mercedes za motory Red Bullu, s čím mal súvisieť aj prestup inžiniera Roba Marshalla, ale túto správu popreli ako Christian Horner, tak šéf McLarenu Andrea Stella.
„Môžem potvrdiť, že medzi tým neexistuje žiadne spojenie,“ prehlásil taliansky inžinier, ktorý však priznal, že k rokovaniam s Red Bullom došlo.
„Diskutovali sme s nimi pred niekoľkými mesiacmi ako súčasť starostlivého uváženia a prieskumu trhu s pohonnými jednotkami pre rok 2026. V súčasnosti sme však dosť pokročili v rokovaniach s Mercedesom, takže aktuálne neprebiehajú žiadne rozhovory s Red Bullom,“ potvrdil Stella.
Ambície McLarenu zostávajú nezmenené. Tím už nechce ďalej čakať a chce vyhrávať čo najskôr. Rok 2026 a zmena pravidiel pritom prinášajú najbližšiu príležitosť konečne všetko poskladať dokopy. K tomu však McLaren bude potrebovať aj kvalitný motor od svojho partnera.
„Za ideálnych okolností chcete továrenskú dohodu s etablovaným dodávateľom motorov. Myslím si, že začatie úplne novej spolupráce s novým partnerom so sebou prináša určité riziko,“ hovorí Stella.
„V roku 2026 chceme bojovať o popredné pozície. Nechceme povedať: ‚Dobre, potrebujeme ešte dva roky, pretože náš projekt nie je pripravený.‘ Chceme patriť k najlepším z hľadiska šasi aj pohonnej jednotky. Keby som si mohol vybrať, radšej by som chcel byť továrenským tímom, ale nemyslím si, že je to až taký veľký rozdiel,“ povedal boss McLarenu.