Verstappen objasnil svoju agresivitu v daždi. Náraz do bariéry mu paradoxne pomohol
Keď v Monaku začne pršať, treba čakať nečakané. Ani víťaz pretekov Max Verstappen nebol úplne bezchybný a v niekoľkých chvíľach katastrofa nebola ďaleko. Aby sa jej vyhol, paradoxne na to poriadne tlačil. A rovnako paradoxne mu v nedeľu pomohol aj náraz do bariéry. Podrobnejšie to vysvetlil počas rozhovorov s novinármi.
Až do príchodu dažďa bol Max Verstappen suverénny a druhému Fernandovi Alonsovi nedal žiadnu šancu ani pomyslieť na to, že by víťazstvo mohlo byť jeho. Stolička sa pod ním začala triasť až po 50. kole, dokonca niekoľkokrát. Aston Martin ju však nedokázal zhodiť, keď Alonsovi naordinoval zastávku s prezutím na stredne tvrdé pneumatiky. Potom už Verstappen bojoval len sám so sebou.
“Keď sa rozpršalo, tak to začalo byť ešte hektickejšie ako obyčajne,” pripustil Max Verstappen po oslavách 39. víťazstva v kariére. “Nemohli sme využiť našu naplánovanú stratégiu. V skutočnosti sme chceli odjazdiť nejakých 30 kôl na mediumkách, no nakoniec ich bolo až 55.” Aj Red Bull vyčkával, či sa otvoria nebesá.
“A to nebol jediný problém, pretože moje pneumatiky sa začali veľmi drobiť, no na takejto trati sa môžu opäť vrátiť do formy, čo sa prihodilo aj dnes,” rekapituloval úvodnú suchú časť pretekov, počas ktorej ho chvíľami dobiehal i Fernando Alonso. Darilo sa mu to však s výraznou pomocou premávky.
Rozostup sa následne vrátil na desaťsekundovú hranicu a výraznejšie sa začal meniť až po spomínanom 50. kole. “Potom začalo pršať a trať bola nesmierne šmykľavá. Zohriať pneumatiky bolo ťažké, navyše sme nemali vyváženú pravú a ľavú stranu. Niekedy som sa bezmocne šmýkal po trati. Mal som šťastie, že tých pár kontaktov s bariérou nebolo potrestaných.”
Aj Martin Brundle sa počas pretekov spytoval, či Max Verstappen naozaj musí ísť až tak agresívne a riskovať kontakt s bariérami. Pred Alonsom mal dvadsaťsekundový náskok, ktorý mu Aston Martin daroval zbytočným pitstopom, takže neopatrnou jazdou už nemal čo získať.
Max Verstappen vysvetlil, že vo Formule 1 je dôležité na to tlačiť a byť agresívny aj na vode. A dokonca aj s takým náskokom. “Pár kôl mi trvalo, kým som si zvykol na nové podmienky. Musel som nájsť kompromis medzi opatrnou jazdou, aby som sa vyhol bariéram, a dostatočne rýchlou jazdou, aby som mal stále nejaké teplo v pneumatikách.”
“Aj môj inžinier sa ma pýtal, prečo na to tak tlačím,” prezradil pilot Red Bullu, ktorému však nešlo len o teploty pneumatík. “Ono je to aj o zachovaní si istého rytmu. Ak príliš uberiete, stratíte koncentráciu, čo nezvykne dopadnúť dobre.”
A ako to bolo s tým nárazom do bariéry? Verstappen sa musel v Portier veľmi preľaknúť, veď v tej chvíli sa pokojne mohli skončiť jeho preteky. Nebolo to však celom tak. V skutočnosti mu po kontakte s bariérou spadol kameň zo srdca.
“Zablokoval som si zadné kolesá a už som sa z toho nedokázal vymaniť, tak som sa to snažil ustriehnuť šmykom,” vrátil sa k zimomriavkovému momentu Verstappen. “Našťastie ma zastavila bariéra, takže som sa nešmýkal ešte ďalej.” Zostať otočený do protismeru by bolo ešte horšie.
Red Bull tak ovládol aj šieste preteky zo šiestich. Čo bude nasledovať? V jeho obľúbenom Španielsku sa môže pokúsiť pripísať si ďalší triumf. “Dnes nás teší monacké víťazstvo, no od pondelka už budeme myslieť na to, ako získať čo najlepší výsledok v Španielsku. Teším sa do Barcelony. Mám ten okruh rád a v roku 2016 som na ňom získal aj moje prvé víťazstvo. Automaticky tam prichádzame s dobrou náladou.”