Verstappena po piatku opustil optimizmus: Robí nám to veľké starosti


Po piatku to s Red Bullom nevyzerá najlepšie a Maxovi Verstappenovi hrozí, že jeho stíhacia jazda sa spomalí. Holandský šampión nepôsobil vôbec spokojne. Priznal, že vrásky na čele mu spôsobuje slabé pretekové tempo monopostu RB21.
Spočiatku sa zdalo, že Red Bull nebude mať v Mexiku žiadne problémy. Holanďan sa hneď po obutí mäkkých pneumatík vyšvihol na čelo priebežného poradia. Na softoch dokonca odjazdil len jedno ostré kolo, čo naznačovalo, že červeným býkom sebavedomie nechýba, ak nepotrebujú intenzívnejšiu prípravu. V konečnom dôsledku si do Mexika priniesli aj balíček vylepšení, ktorý má autu pridať prítlak.
Potom však prišli na rad dlhé jazdy na stredne tvrdých pneumatikách a kosa padla na kameň. “V krátkom stinte na softoch sa nám podarilo zajazdiť dobré kolo, no to ostatné bolo dosť zlé,” skonštatoval Max Verstappen. “Na mediumkách nám nevyšiel krátky stint a hlavným problémom sú dlhé jazdy. Zdá sa, že sa s nimi veľmi trápime. Pred pretekmi nám to robí veľké starosti.”
Úradujúci majster sveta sa sťažoval na to, že na mediumkách sa auto správa ako na ľade. “Balans nebol taký zlý, len sme nemali priľnavosť, čo nám robí väčšie starosti. Akonáhle sa pustíte do nepretržitých jázd, gumy sa prehrievajú. My sme boli stratení. Myslím, že vyriešiť to bude tvrdý oriešok, ale uvidíme.”
Pozitívom je dobré kvalifikačné tempo, no Verstappena to len sotva uteší. V Mexiku nemá pole position takú hodnotu ako na iných okruhoch, keďže do prvej zákruty je to veľmi ďaleko. Nuž a aj keby sa mu podarilo udržať sa vpredu, len sotva by sa ubránil pred autami, ktoré boli o niekoľko desatín lepšie.
Teší ho aspoň spomínané kvalifikačné tempo? “Áno, ale takto preteky nevyhráte,” upozornil. “Môžete mať dobrú rýchlosť v jednom kole, ale ak ste totálne pomalí v pretekoch, bude to veľmi ťažké. Radšej by som bol rýchly v pretekoch a o čosi pomalší na jedno kolo.”
Cunodu tešia konzistentné jazdy
Júki Cunoda zajazdil siedmy najlepší čas druhého tréningu, keď sa mu podarilo do jedného kola poskladať osobné maximá vo všetkých troch sektoroch. Japoncovi pomohol aj fakt, že odjazdil prvý tréning, a tak mal čas dôkladnejšie sa pripraviť.
“S týmto piatkom som celkom spokojný. Už dlho som nezažil taký konzistentný piatok, takže to ma celkom teší,” zhodnotil Júki Cunoda. “Stále sa máme v čom zlepšovať, najmä v dlhých jazdách, ale zatiaľ sme v lepšej pozícii.”
Darí sa Red Bullu odstraňovať problémy s balansom? “Áno, ale nie je to jednoduché. Musíme sa pozrieť na veľa vecí a optimalizovať ich pred sobotou. Vo všeobecnosti máme fajn balans, trápi ma najmä jedno zostávajúce obmedzenie, ale na tomto okruhu je to tradičné,” odkázal pilot Red Bullu zrejme s odkazom na pretekové tempo. “Zdá sa, že najmä Ferrari je v týchto veciach dobré. Musíme nájsť kompromis a posilniť silné stránky monopostu.”







