logo F1online.sk

Leclerc o stratégii Ferrari: Podľa mňa sme neurobili chybu

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 5. 2023

Ak ste od Ferrari nečakali v Monaku žiadne zázraky, tak ste nemohli byť sklamaní. Ak ste si však mysleli, že tím dokáže vyťažiť zo skvelého kvalifikačného tempa či premenlivých podmienok lepší výsledok – nie šieste a ôsme miesto –, tak ste museli byť extrémne sklamaní. Odhliadnuc od tempa alebo kvality monopostu, Ferrari v Monaku opäť ukázalo, že sa nedokáže v kľúčových okamihoch správne rozhodovať.

Ukázalo sa to už v sobotu, keď sa na boxovom múre Scuderie zabudli a neupozornili Charlesa Leclerca na blížiacu sa premávku. Nasledoval trest a domáci miláčik odštartoval do pretekov až zo šiesteho miesta. V takej situácii sa toho nedá veľa vymyslieť, zvlášť keď od začiatku celé pole spomaľoval tretí Esteban Ocon.

Na druhej strane, premenlivé počasie pripravilo Ferrari niekoľko sľubných príležitostí. Nebola by to však Scuderia, keby sa nerozhodovala pomaly, neskoro a nesprávne. Charlesa Leclerca – dosť zbytočne – zbavili tvrdých pneumatík už v 44. kole a o desať kôl neskôr sa spustil lejak. Aj v tomto druhom prípade však stratégovia zaváhali a povolali oboch svojich pilotov minimálne o kolo neskôr než mali.

Samozrejme, na víťazstvo by to nestačilo, ale poľahky mohli dosiahnuť lepšie než šieste (Leclerc) a ôsme (Sainz) miesto.

„Toto je pre mňa aktuálne tá najpálčivejšia otázka,“ odpovedal Leclerc pre televíziu Sky na otázku, ako to mohlo dopadnúť, keby obul intermediálky skôr. „V minulosti sme sa dopustili strategických chýb. Nemyslím si však, že toto bola chyba. Podľa mňa máte v týchto podmienkach oveľa väčšiu šancu na výjazd safety caru, pretože na trati sa v daždi nachádza množstvo pilotov na suchých pneumatikách. Skrátka sme sa snažili čakať do poslednej chvíle dúfajúc, že niekto urobí chybu, ktorá na trať vyšle safety car.“

„To sa však nestalo. Samozrejme, teraz máme možnosť pozrieť sa na to spätne a skoršia zastávka by bola správnou voľbou, ale také bolo naše rozhodnutie. Keby niekto v týchto podmienkach urobil chybu, bolo by to správne rozhodnutie. Taký je život a ako hovorím, podľa mňa sme neurobili chybu,“ dodal Leclerc.

Nezabúdajme pritom, že Leclerc mohol bez problémov vyčkať na trati na tvrdých pneumatikách. Od dažďa ho delilo len desať kôl a v čase svojej prvej zastávky sa pohyboval na treťom mieste. V nedeľu teda mohla viať na pódiu monacká vlajka.

Po tomto víkende sa však natíska aj ďalšia otázka: aká je skutočná rýchlosť monopostu Ferrari? V kvalifikácii bol Leclerc pomalší než Red Bull a Aston Martin. V pretekoch sa potom v náročných podmienkach nevyznamenal a nedokázal stíhať ani s Alpinom a Mercedesom.

„V premávke je naše auto nesmierne náročné zvládnuť. Myslím si, že naše tempo bolo lepšie, než ako sme ukázali v pretekoch, ale na konci dňa som toho nemohol urobiť oveľa viac, pretože na vode bol monopost ťažko zvládnuteľný; to je všetko,“ povedal Leclerc.

Bude to v Barcelone lepšie? „Nuž, privezieme tam nové diely a dúfam, že sa posunieme správnym smerom, ale neočakávame žiadne zázraky. Snáď to bude stačiť aspoň na dobrú kvalifikáciu,“ odkázal monacký pretekár.