McLaren vysvetlil svoju čudnú stratégiu, Norris viditeľne frustrovaný
Ďalšia nedeľa plná trápenia. Víkend v Miami bol v podaní McLarenu absolútnou katastrofou po všetkých stránkach. Papájové monoposty sme v pretekoch prakticky ani nevideli, keď sa doslova motali na totálnom dne štartového poľa.
Lando Norris v tesnom súboji s Lanceom Strollom. Avšak nie na trati. Stroll bol totiž pomyselným ´rekordérom´ v krátkosti rozhovorov, ktoré jazdci po každom víkendovom dni absolvujú pre oficiálnu stránku Formuly 1.
Kanaďanove výpovede často zaberú len pár sekúnd, mladý Brit sa k nemu postupne blíži. Jeho rozhovor po pretekoch trval vrátane dvoch otázok reportéra presne 34 sekúnd. Veru, ani nebolo veľmi čo hodnotiť. „Dlhé preteky, nemal som rýchlosť s kýmkoľvek bojovať. Je to ťažké, ale tak to je. Neostáva nám nič iné len sa ďalej snažiť. Nerobíme nič zlé, len auto nie je dostatočne rýchle,“ skonštatoval frustrovaný Lando Norris.
Britský pilot dokrúžil do cieľa na sedemnástom mieste, na míle vzdialený od bodov. Jeho už aj tak nevydarený víkend poznačil incident po štarte, keď ho zozadu ´nabral´ Nyck de Vries. „Mal som dobrý štart, no potom som dostal úder zozadu. Pokúsili sme sa o odlišnú stratégiu, ktorá si vyžadovala, aby sa stalo niečo neočakávané, no nefungovalo to,“ doplnil pre web McLarenu. Podľa vyjadrenia tímu utrpel Norris po kontakte s De Vriesom poškodenie, kvôli ktorému strácal 2 až 3 desatiny na kolo.
Stratégia – ďalšia samostatná kapitola. Pirelli ani oficiálny web F1 pri predikcii najrýchlejších stratégií takmer nepočítali s najmäkšou zmesou, resp. ju mali ako len ako alternatívu na záverečný stint pri ľahkom aute.
McLaren však obul mäkkú zmes hneď na štart. Dobrovoľne sa odsúdil na skorú zastávku a dlhočizný stint na tvrdej zmesi až do cieľa. Športovo to vôbec nevyšlo, no Zaka Browna ako marketingového guru môže tešiť aspoň jedna vec. Papájové monoposty plné sponzorov totiž boli aspoň v úvode nakrátko vidno aj pri zastávkach v boxoch. Potom sme ich v prenose už nezazreli, akurát keď Oscar Piastri dostával nadelené celé kolo.
Samozrejme, poznámku o spokojnosti Zaka Browna berte, prosím, s rezervou. Ak si však pozriete sociálne siete McLarenu, tam to priam srší kritikou na výkonného riaditeľa tímu. Akoby aj fanúšikom bolo jasné, že to nebolo len o ´obetovanom´ Jamesovi Keyovi.
„Vzhľadom na naše kvalifikačné umiestnenie sme potrebovali dobrý štart, vzrušujúce preteky, a vysokú degradáciu pneumatík. Mohli by sme tak vyťažiť z dvoch sád tvrdých pneumatík, ktoré sme mali k dispozícii. Nič z toho sa však nestalo. Celý víkend nám chýbala rýchlosť. Po bodoch z Baku sme zažili návrat do reality a vidíme, koľko je pred nami práce. Plán sa nemení – máme pred sebou dobrý vývoj a budeme ďalej pracovať,“ skonštatoval šéf tímu Andrea Stella.
A ešte Oscar Piastri. Ten sa totálne vytrápil a do cieľa prišiel na devätnástom mieste. „Už v šiestom-siedmom kole som mal problémy s brzdovým systémom, neskôr sa pridali ťažkosti s rekuperáciou energie. Musel som teda riešiť veľa problémov s autom. Vrcholom víkendu bolo prvé kolo, keď sa mi podarilo prejsť cez päť áut. Inak to bolo frustrujúce popoludnie,“ povedal Oscar Piastri.