logo F1online.sk

Šprintu v Baku sa obávame, priznáva Krack

Lance Stroll
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár25. 4. 2023

Preteky v Azerbajdžane vedia priniesť poriadnu drámu – defekty vo vysokých rýchlostiach, kolízie či rôzne iné zapeklité situácie. V šprinte, kde sa ide od prvej do poslednej zákruty naplno, sa takéto riziko ešte znásobuje. Obavy, ktoré má Aston Martin, sú preto na mieste.

Šéf Aston Martinu Mike Krack sa obáva najmä toho, čo by prípadná kolízia jedného z jeho zverencov v šprinte mohla priniesť smerom do nedeľných pretekov.

„Zo šprintu v Baku som nervózny, pretože jednoducho nemáte dostatok času na opravu auta, ak na ňom máte veľké škody,“ vysvetlil Mike Krack. „Hneď po šprinte musíte auto zakryť, a potom ráno máte len tri alebo štyri hodiny na opravu auta, ak je vážne poškodené. Šprint je tak z tohto pohľadu rizikový.“

„Podmienky pre všetkých sú však rovnaké a netreba zabúdať na to, že v Baku sa predbieha pomerne ľahko. Ak ale riskujete v zákrutách, riziko, že dôjde k nehode, narastá.“

„Domnievam sa však, že cez víkend to bude dobrá šou.“

Bodaj by aj nie, veď nás premiérovo čakajú hneď dve kvalifikácie – jedna v piatok, ktorá rozhodne o poradí na štartovom rošte v nedeľných pretekoch, a druhá v sobotu, ktorá určí, ako sa pretekári zoradia pred začiatkom šprintu.

Hoci s úpravou šprintového formátu súhlasilo všetkých desať šéfov tímov, odobriť to ešte musí komisia Formuly 1, ktorá zasadne v utorok.

Mike Krack si zmenu šprintového formátu pochvaľuje. Dodáva však, že Formula 1 musí byť pri akýchkoľvek zmenách vo všeobecnosti obozretná a zachovať si „svoju tvár“.

„F1 sa musí vo všeobecnosti vyvíjať, ale tiež si musí zachovať svoju „DNA“,“ uviedol Krack. „Prebehlo niekoľko konštruktívnych diskusií o tom, ako to dosiahnuť.“

„Musíte tiež porozumieť záujmom všetkých zainteresovaných strán, o čo sa snažíme. Teraz je všetkého skutočne veľa. Riešime pravidlá, dostupnosť pneumatík, počet najazdených kilometrov a ďalšie veci,“ vyjadril sa v súvislosti s novým šprintovým formátom.

„Všetky tieto body musíte zohľadniť a nájsť rozumný kompromis. V jednom momente tiež musíte dať záujmy jedného tímu bokom a pozrieť sa na to komplexne. Z tohto hľadiska si myslím, že prebehli veľmi konštruktívne diskusie,“ dodal.