Horner: Tvrdenie, že trest za prekročenie rozpočtového stropu na nás nemá vplyv, je predčasné
Vstup Red Bullu do sezóny bol ako z ríše snov. Rakúsky celok opanoval všetky úvodné podujatia, a to absolútne dominantným spôsobom. Zdá sa, že trest, ktorý tím z Milton Keynes vlani obdržal za prekročenie rozpočtového stropu, na výkonnosť „červených býkov“ vôbec nemá vplyv. Christian Horner však toto tvrdenie odmieta. Hovorí, že niečo také tvrdiť je predčasné, veď tohtoročný šampionát je ešte len vo svojej počiatočnej fáze.
Red Bull sa v premiérovom roku rozpočtového stropu nezmestil do 145 miliónového limitu, keď ho presiahol o 2,2 milióna. Za tento prehrešok obdržal sedemmiliónovú pokutu, no čo je podstatnejšie, po dobu dvanástich mesiacov od spoznania rozsudku strávi v aerodynamickom tuneli o 10% menej času ako jeho súperi.
Napriek tomu je rakúsky celok zatiaľ neohrozene na čele. Nie preto divu, že niektoré z osobností padoku, vrátane Frédérica Vasseura, označujú trest pre „malinovkárov“ za veľmi mierny.
„Každý má svoj názor a myslím si, že každý môže mať svoj názor,“ vyjadril sa na margo Vasseurovych komentárov šéf Red Bullu Christian Horner pre Sky Sports. „Tím odviedol počas zimy, vzhľadom na to, že sme pri vývoji tohto auta disponovali obmedzeným časom vo veternom tuneli, skvelú prácu. Bude to mať samozrejme vplyv aj na neskoršiu fázu tohto ročníka a nasledujúci rok.“
„Tvrdenia, že trest je mierny, sú po troch úvodných pretekoch sezóny ešte veľmi predčasné, stále je pred nami strašne veľa pretekov.“
Súperi Red Bullu sa stratu na Rakúšanov budú usilovať skresať čo najskôr, čo si uvedomuje aj samotný Christian Horner.
„Je veľa vecí, ktoré sa môžu zmeniť,“ povedal. „Počujeme o veľkých aktualizáciách, s ktorými majú po návrate do Európy prísť Ferrari a Mercedes.“
„Nič neberieme za samozrejmosť, sústredíme sa len na seba a odvádzame najlepšiu prácu, akú len vieme, vzhľadom na obmedzenia.“
„Robíme to najlepšie, ako len môžeme. Trest považujeme za prísny, no berieme to s nadhľadom. Snažíme sa odvádzať najlepšiu robotu, akú len vieme.“
Veľkým prekvapením sezóny je Aston Martin. Tímu so sídlom v Silverstone patrí v súčasnosti druhá priečka v Pohári konštuktérov, o čo sa nepochybne pričinil aj bývalý šéf Red Bullu pre oblasť aerodynamiky Dan Fallows, ktorý je v súčasnosti technickým riaditeľom Aston Martinu.
Hoci Aston Martin získal v osobe Fallowsa výraznú posilu, Horner odchod jedného zo svojich kľúčových inžinierov neľutuje. Tvrdí, že dizajnérsky tím Red Bullu je v súčasnosti silnejší, než tomu bolo v minulosti.
„V Spojenom kráľovstve máme sedem tímov, ktoré sídlia v okruhu 50-tich míľ, nie je teda žiadnym prekvapením, že je tu veľká konkurencia,“ poznamenal Horner.
„V Red Bulle sme mali historicky veľmi nízku fluktuáciu zamestnancov, je skvelé, že sme dali talentom šancu rozvíjať sa a dosahovať veľké veci.“
„Som rád, že Dan odvádza [v Aston Martne, pozn. red.] skvelú prácu, ale jeho odchod dal príležitosť iným inžinierom – všetko je to o evolúcii. Tím, ktorý máme teraz, je ešte silnejší ako ten, ktorý sme mali pred dvoma rokmi,“ doplnil 49-ročný Brit.