logo F1online.skF1online.sk

Hülkenbergov Haas utrpel poruchu dve zákruty pred koncom pretekov

Nico Hülkenberg
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 4. 2023

Keď sa vám zastaví srdce. Veľká cena Austrálie mohla pre tím Haas dopadnúť vskutku srdcervúco. Nico Hülkenberg takmer nedokončil posledné „exhibičné“ kolo pretekov a stratil cenné siedme miesto. Našťastie však všetko dobre dopadlo.

Možno ste zachytili, že krátko po skončení pretekov opäť zaviali červené vlajky. Nemali už žiadny praktický význam, ale spôsobil ich Haas Nica Hülkenberga. Tomu monopost vypovedal poslušnosť presne dve zákruty pred koncom a nebolo ďaleko od malej športovej tragédie.

Vysielačková komunikácia medzi Hülkenbergom a jeho inžinierom Garym Gannonom hovorí za všetko.

Gannon: „Dobre, safety car je späť v boxoch.“
Hülkenberg: „Motor! Prišiel som o motor! Niečo sa stalo. Myslím, že teraz je to už v poriadku.“
Gannon: „Stačí, aby si došiel do cieľa. Stačí, aby si došiel do cieľa.“
Hülkenberg: „Myslím, že je to synchronizácia alebo niečo.“
Gannon: „Áno, už si pod šachovnicovou vlajkou. Šachovnicová vlajka, Nico. Nastav mód ‚slow‘ a si o tri sekundy za Sainzom.“
Hülkenberg: „***!“
Gannon: „Zastav, zastav, Nico! Musíme zastaviť. Nájdi nejaké bezpečné miesto a zastav čo najskôr, potom nastav P1, počkaj desať sekúnd a P0.“
Hülkenberg: „Super práca, chlapci. Odviedli ste skvelú robotu.“
Gannon: „Áno, dobrá práca. Nico, musíš ešte odstaviť ERS, pretože takto auto nie je bezpečné.“

Aj keď si Haas po pretekoch neúspešne nárokoval na štvrté miesto, tak môžu byť v tíme spokojní. „Hulk“ vybojoval pre Haas cenných šesť bodov a aj s prispením šťastia sa podarilo zabrániť malej veľkej športovej tragédii. Aj s pokazenou synchronizáciou dokázal monopost VF-23 „dokrívať“ do cieľa a 35-ročný pretekár rozdával po pretekoch úsmevy.

Hülkenberg zároveň nebol príliš spokojný s rozhodnutiami riaditeľstva pretekov, ktoré v nedeľu hneď trikrát vyvesilo červené vlajky. Minimálne v dvoch prípadoch to pritom vôbec nebolo nevyhnutné. Takého Pierra Gaslyho to pripravilo o vynikajúci výsledok.

„Vždy je to vzrušujúce a je to o zábave, ale pre jazdcov a tímy je to zvláštne. Celé preteky tvrdo pracujete a pár kôl pred koncom máte znova absolvovať celý štart,“ hovorí Hülkenberg.

„Pre jazdca je to hotová nočná mora. Máte dobré preteky, držíte si solídnu pozíciu, ale potom prídu červené vlajky, reštart a niekto vás trafí. Nie je to vaša chyba, ale celý váš víkend to zmarí. Myslím si teda, že je to trochu umelá snaha. Nie som si istý, či práve toto je súčasťou tej DNA Formuly 1, ktorú som poznal. Myslím si, že sa o tom bude ešte trochu diskutovať,“ dodal Nico.

Súvisiace články

Diskusia