logo F1online.sk

Verstappena prekvapila pole position. Príprava nebola vôbec jednoduchá, vysvetľuje

Max Verstappen
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala4. 3. 2023

Kde skončil, tam pokračuje. Úradujúci majster sveta plynule nadviazal na sezónu 2022 rovnakým kvalifikačným výsledkom ako v Abú Zabí: ziskom pole position. Na svoje konto si pripisuje už 21. štart z najvýhodnejšej pozície v kariére, no získať ho nebolo najľahšie. Max Verstappen prezradil, že počas víkendu sa dlho hľadal.

Verstappen nakoniec dokázal poraziť svojho kolegu, obe Ferrari aj zvyšok štartového poľa kolom na úrovni 1:29,708. Mohlo to byť aj tesnejšie, no Charles Leclerc sa rozhodol vynechať záverečný pokus v Q3.

Tak či onak, Max Verstappen mal po kvalifikácii dôvod na úsmev, veď má pole position. “V skutočnosti ma to pozitívne prekvapilo po všetkých tých problémoch z tréningu,” vyspovedal sa počas rozhovoru s Davidom Coulthardom.

Na tlačovej konferencii o všetkom informoval o čosi podrobnejšie. “Som obzvlášť šťastný, pretože až do kvalifikácie som zažíval veľmi ťažký víkend. Nedarilo sa mi nájsť balans, s ktorým by som sa cítil komfortne, teda taký, aký som mal na testoch. Veľmi som sa trápil s tým, aby som to dal dokopy. V kvalifikácii som už mal zo všetkého o trochu lepší pocit, no nebolo to dokonalé.”

“Takže áno, som veľmi šťastný. V Q3 sme zajazdili dobré kolá. Nie je to dokonalé, ale pred ďalšími pretekmi sme sa vybrali lepším smerom. Budeme musieť podrobiť analýze, prečo sa nám to medzi testami a pretekmi tak skomplikovalo. Platí to aj z jazdeckého hľadiska,” hľadá priestor na zlepšenie rodák z Hasseltu. “V každom prípade tu máme dve autá, takže po vlaňajšku to vnímam ako veľmi dobrý štart. Sme s ním spokojní.”

Verstappen nakoniec prezradil, že aby našiel potrebnú rýchlosť a zdolal svojich súperov, Red Bull musel siahnuť po nekonvenčnej stratégii a vyskúšať niekoľko rôznych nastavení. “Skúšal som to tak aj onak a našiel menší kompromis, no je nezvyčajné robiť také veľké zmeny. Ako som povedal, našťastie sme v kvalifikácii našli balans, ktorý bol asi najlepší z celého víkendu.”

Getty Images/Red Bull Content Pool

Aj Sergio Pérez dlho hľadal optimálne vyváženie monopostu. Z tohto hľadiska predstavuje strata jednej desatiny na Maxa Verstappena prijateľný výsledok. Mexičan sa v nedeľu bude môcť pokúsiť o zisk 25 bodov za víťazstvo v pretekoch.

“Rovnako ako povedal Max, aj v mojom prípade sa balans po testoch úplne zmenil,” pridal sa k početnej skupine jazdcov, ktorí konštatovali to isté, aj Sergio Pérez. “Odjazdili sme tu množstvo kilometrov, ale keď sa začal tento súťažný víkend, zistili sme, že vyváženie je úplne iné.”

“Preto sme sa tomu začali venovať a robili sme obrovské zmeny v nastaveniach. Nakoniec sme museli nájsť istý kompromis medzi kvalifikačnou a pretekovou rýchlosťou. Dúfam, že sa to zajtra vyplatí,” nádejá sa mexický pretekár. “Celkovo som balansu až tak nedôveroval, no postupom času som si našiel spôsob, ako sa s tým vysporiadať a v Q3 som zajazdil dobré kolo. No nestačilo na to, aby som porazil Maxa.”

Minimálne v Pérezovom prípade Red Bull stavil na pretekovú rýchlosť, no i napriek tomu vníma Ferrari a Aston Martin ako reálnu hrozbu. Hlavne Aston Martin sa na predsezónnych testoch pýšil nízkou degradáciou pneumatík.

“V piatok aj v sobotu boli rýchli a platilo to za každých podmienok. Očakávam, že budú niekde okolo nás. Bude to veľmi tesná bitka a počas pretekov bude pár áut zvádzať súboje. A ako iste viete, ak v správny čas vyjde na trať bezpečnostné vozidlo, na tejto trati s celkom vysokou degradáciou sa celý príbeh môže zmeniť. Zajtra očakávam veľmi silný Aston Martin,” uzavrel svoju predpretekovú analýzu Pérez.