logo F1online.sk

McLaren otvoril rokovania s Red Bullom o dodávke pohonných jednotiek

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala4. 3. 2023

Z pohľadu bežného diváka je rok 2026 hudbou ďalekej budúcnosti, no z pohľadu tímov Formuly 1 je už takmer za dverami. Stajne sa musia prichystať na veľkú zmenu pravidiel, ktorá sa tentoraz nebude týkať len monopostov, ale aj pohonných jednotiek. McLaren sa na novú éru pripravuje aj návštevou motorárne Red Bullu, kde sa bol poinformovať o možnosti odoberania agregátov.

Po nevydarenej spolupráci s Hondou sa McLaren upísal Renaultu, ktorý v roku 2021 vymenil za Mercedes. Pred sezónou 2026 je však možné, že dôjde k ďalšej zmene. V kuloároch sa skloňuje aj možné obnovenie spolupráce s Hondou, ktorá si stále nenašla spojenca, no okrem toho sa objavili zaujímavé informácie v súvislosti s Red Bullom.

Vo februári vyplávali na povrch správy o návšteve Zaka Browna v Milton Keynes, kde sa mal ísť pozrieť na rozrastajúce sa oddelenie Red Bull Powertrains. V piatok to potvrdil aj Christian Horner. “Ja som si myslel, že sa prišiel len naobedovať!” odľahčil šéf červených býkov.

“Z pohľadu dodávateľa pohonných jednotiek od roku 2026 je nevyhnutné viesť tieto rokovania o potenciálnych dodávkach motorov. Je len a len prirodzené, že sa bavíme s potenciálnymi zákazníkmi,” konštatuje 49-ročný Angličan.

Nový šéf McLarenu Andrea Stella na tlačovke zdôraznil, že papájoví veria spolupráci s Mercedesom, no skúmanie ďalších alternatív nepovažuje za nič nečakané. “S naším dodávateľom máme pevný vzťah. Na druhej strane je pochopiteľné, že smerom do budúcna chcete poznať možnosti. Je to prirodzené a nemalo by to nikoho prekvapiť.”

Túto tému otvoril Zak Brown už na februárovom predstavení monopostu MCL60 vo Wokingu, keď prezradil, že prichádza do úvahy aj zmena dodávateľa. “S Mercedesom sme veľmi spokojní. Ešte máme k dispozícii nejaký čas, aby sme sa rozhodli, čo chceme spraviť po roku 2026. Toto je vec, ktorú spolu s Andreom pomaly vyhodnocujeme. Nie sme v časovej tiesni a s Mercedesom sme veľmi spokojní. Uvidíme, ako to dopadne v nasledujúcom roku a potom sa rozhodneme.”

Spojenie Fordu s Red Bullom by mohlo priniesť ovocie aj v podobe výsledkov. Stojí však za zváženie, či by McLarenu viac neprospelo, keby sa chopil príležitosti a vrátil sa k modelu továrenského tímu s vlastnými motormi.

Christian Horner napokon na tlačovke podotkol, že dostať do svojich radov ďalšieho zákazníka nebude automaticky znamenať, že na tom Red Bull zarobí. Prípadné rozšírenie radov zákazníkov tak nebude motivované finančne.

“Operujeme pod rozpočtovými stropmi, čo nám pomáha udržať náklady pod kontrolou. Sumy za dodávky sú navyše pevne dané. Dodávať motory zákazníckym tímom z nášho súčasného hľadiska negeneruje zisk. Toto nie je ziskový biznis,” doplnil Horner.