logo F1online.sk

„Strýko Fred“ si zo všetkých strieľa: Nič sa ma nepýtajte!

Frédéric Vasseur
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 2. 2023

Mattia Binotto bol pri svojom odchode jedným z najnenávidenejších mužov. Jeho spôsob komunikácie s verejnosťou nebol práve dokonalý, keďže švajčiarsky rodák nemal na politiku a komunikáciu – na rozdiel od stavby áut – dostatočné vlohy. Ferrari na jeho miesto najalo známeho vtipkára Frédérica Vasseura, od ktorého nejeden očakával, že sa zosúladí s politikou Ferrari a nasadí vážnu tvár. Zatiaľ sa tak však nestalo.

Až sa tomu nechce veriť, že tento „strýko Fred“ dokáže na niekoho kričať. Podľa očitých svedkov sa však za celým týmto humorným vystupovaním skrýva tichý zabijak.

Nás pritom napadla zaujímavá paralela. Pred rokmi Ferrari údajne odmietlo služby Daniela Ricciarda s odôvodnením, že Austrálčanov široký úsmev a humorné vystupovanie sa nehodí do imidžu značky. Ako je však v súlade s imidžom značky angažovanie ešte väčšieho „vtipkára“ Freda, sme zatiaľ nezistili.

V každom prípade už stihol reportérke F1 TV Laure Winterovej na otázku, kde sa podľa neho nachádza Ferrari v rámci štartového poľa, odpovedať štýlom: „Určite sme medzi desiatimi najlepšími tímami.“

Vasseur dal novinárom jasne najavo, že akékoľvek otázky týkajúce sa formy Ferrari od seba odrazí. Presne takýto úzus Ferrari počas celých troch dní razilo pri komunikácii s verejnosťou, čo možno určite pripočítať Fredovmu rukopisu. Očividne si to dobre uvedomoval aj Will Buxton, ktorý si Freda stiahol k mikrofónu po skončení testov a zrodila sa takáto konverzácia vo výbuchu smiechu.

Will: „Viem, že nám nepovieš veľa, Fred.“
Fred: „Nie. Takže sa nič nepýtaj!“
Will: „Tak vďaka, Fred!“

Nedá sa však povedať, že by Vasseur neodpovedal vôbec. Témou bola napríklad degradácia pneumatík, ktorá pre Ferrari vraj naďalej predstavuje veľký problém. „Odjazdili sme veľa pretekových simulácií, pri niektorých bola degradácia dobrá, pri iných to možno bolo náročnejšie, taký je však účel testu. Snažíme sa preskúmať veľa vecí a keď môžete zbierať kilometre, tak to je pre vás dobrá príležitosť. Niečo fungovalo dobre, niečo nie,“ priznal Vasseur.

Ten svoje prvé dni s Ferrari na trati vníma pozitívne. „Všetko šlo celkom dobre, viete, vaším prvým cieľom na predsezónnych testoch je zbierať kilometre, čo sa nám aj darilo bez väčších problémov so spoľahlivosťou. To bolo dôležité. Myslím si, že tempo bolo solídne a preskúmali sme všetko, čo sa za tri dni dalo.“

Jednou z tém bola aj pohonná jednotka, ktorá sa mala pokaziť aj v sobotu v útrobách monopostu Valtteriho Bottasa, hoci podľa iných to zas bol problém s prevodovkou. Ferrari však žiadne problémy nepostihli, čo je určite pozitívne, hoci to platilo aj o minulom roku a vieme, ako to nakoniec dopadlo.

„Na dynamometri sme videli množstvo pozitívnych signálov a odkrútili sme si množstvo kilometrov. Na trati sme ich za tieto tri dni odjazdili iba nejakých 2000 alebo tak nejak. Zatiaľ to však vyzerá dobre,“ zhodnotil stručne Fred.