logo F1online.skF1online.sk

Vettel: Stojím za ľuďmi, ktorí mi za tie roky toho toľko dali

Sebastian Vettel
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala21. 8. 2020

Neuspokojivé výsledky, slabá podpora zo strany tímu a vysielačkové ticho. Toto všetko nahráva teóriám, podľa ktorých by Sebastian Vettel mohol v Scuderii skončiť ešte skôr ako na konci decembra, kedy mu vyprší kontrakt s talianskym tímom. Nemec ale o tom nechce ani počuť, namiesto toho chce všetko dotiahnuť do “zmierlivého konca”.

Vysielačkovú telenovelu by sme podľa Sebastiana Vettela nemali preceňovať, uviedol v rozhovore s Ralfom Schumacherom pre Sky Sports. “Je pomerne normálne, že sa pri niečom nezhodnete. Všeobecne stojím za ľuďmi, ktorí mi za celé tie roky toho toľko dali. Nemám preto záujem to všetko len tak zanechať,” reaguje aj na margo špekulácií o jeho konci. “Určite všetko nevypálilo dobre, ale myslím si, že to isté uvidíte aj na druhej strane garáže.”

Aj Charles Leclerc si musel tento rok čosi vytrpieť. V Španielsku mal technické problémy, a po dvoch kolách jazdy bez bezpečnostného pásu mu tím nestihol pripraviť nový adaptér na ich upevnenie. Leclerc tak odstúpil.

Nuž a pozitívne sa preňho nevyvíjala ani Veľká cena Maďarska, v ktorej sa spoľahol na strategické rozhodnutie svojho tímu. Ten mu nasadil mäkkú zmes, kým Sebastian Vettel si explicitne pýtal tvrdú. To jeho preteky úplne zmenilo a nakoniec Vettel skončil šiesty a Monačan ani nebodoval.

Ralf Schumacher v rozhovore spomenul aj to, že na vlastnej skúsenosti zažil, aké to je odchádzať z brífingov predčasne — to všetko z dôvodu, že už bolo jasné, že na konci sezóny odíde. Tím nechcel, aby sa dostal k citlivým informáciám, ktoré by mohol vyzradiť konkurencii.

Do takej fázy sa to vraj vo Ferrari ešte nedostalo. “Nie, ešte nie. Momentálne si myslím, že ešte stále si z toho chcú odniesť všetko,” zasmial sa Vettel naznačujúc, že o jeho názory je vo Ferrari ešte stále záujem. “Samozrejme, že situácia nie je ideálna. Ale nakoniec sa ja snažím pričiniť o to, aby som z tejto situácie a s tímom, ktorý mám okolo seba, získal maximum.”

“Máme veľa možností, čo ešte môžeme na aute upraviť. Aj keď sa nám to nie vždy vydarí, aspoň sa snažíme dostať ho čím bližšie k tomu, čo mám rád.” Majster sveta z rokov 2010 až 2013 však zatiaľ “tak celkom nepochopil”, prečo je Ferrari SF1000 také tvrdohlavé. “Hlavne dnes je to veľmi transparentné, môžete vidieť všetko, čo robí váš tímový kolega. Vďaka tomu sa mu priblížite. Takú šancu som ale nedostal, resp. nepodarilo sa mi ju premeniť. Veľmi tvrdo som bojoval, s autom som toho spravil naozaj veľa, ale…”

Schumacher sa ešte vrátil k samotnému predčasnému odchodu, keď spomenul príbeh Alaina Prosta a jeho koniec vo Ferrari. Skritizoval vtedy totižto monopost Scuderie, konkrétne jeho posilňovač riadenia. Vyslovil sa, že mu auto pripomína nákladiak, čo nahnevalo Maranello. Prost teda sezónu 1991 nedokončil, v posledných pretekoch ho nahradil Gianni Morbidelli. “My sme zatiaľ nemali žiadne problémy s posilňovačom, takže všetko je v poriadku,” rozosmial sa Vettel.

Z motorového pohľadu to ale Scuderia bude mať “dosť ťažké. Pravidlá sú postavené tak, že tento rok neuvidíme žiadne prekvapenia. Žiaľ, v Anglicku sme mali poruchu motora. Od toho, koľko pretekov ešte tento rok budeme mať, bude závisieť, či ma to zasiahne alebo nie,” dodáva na margo potenciálnych trestov. “Motor sa už nedá použiť, a to ani v piatok. V tomto smere už nemáme žiadnu nádej.”

Súvisiace články

Diskusia