Newey o nadchádzajúcej sezóne: Bude to ťažký rok | Magazín F1 - F1online.sk

Newey o nadchádzajúcej sezóne: Bude to ťažký rok

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Konštruktér monopostov Red Bullu Adrian Newey očakáva, že rok 2023 bude z pohľadu obhajoby titulu pre červených býkov ťažký. Vážnym kandidátom na celkové prvenstvo je podľa neho Ferrari a rovnako aj Mercedes, ktorý sa vráti späť do hry.

Red Bull vlani dosiahol svoje prvé dvojité víťazstvo v šampionáte od roku 2013, keď Max Verstappen obhájil titul medzi jazdcami a tím na to nadviazal ziskom Pohára konštruktérov. Úradujúci šampión vyhral rekordných 15 pretekov za sezónu, zatiaľ čo Red Bull vytvoril nový rekord v počte bodov získaných jednou stajňou počas jedného ročníka.

Nadchádzajúca sezóna však už pred Red Bull nemusí byť takou prechádzkou ružovou záhradou. Stajňa z Milton Keynes sa totiž bude musieť vyrovnať s trestom za porušenie rozpočtového stropu. Ten má podobu výrazného obmedzenia času vo veternom tuneli.

Za veľkú nevýhodu to považuje aj Newey. „Zníženie času určeného na testovanie v aerodynamickom tuneli teda znamená, že môžeme posudzovať menej rôznych komponentov a  menej rozličných nápadov. Ak sme však naozaj šikovní a vždy nastavíme veci správne, potom na tom samozrejme nebude až tak záležať.“

Technický riaditeľ Red Bullu si uvedomuje, že ani konkurencia nespí. „Ferrari nebude odpočívať, bude riešiť svoje slabé miesta. Mali niekoľko problémov so spoľahlivosťou. Urobili pár chýb na boxovom múriku. Takže budú hneď späť.“

„Všetci ste videli, ako Mercedes začínal s autom, ktoré rýchlostne celkom dosť strácalo. Napokon ho vyvinuli do takej miery, že vyhrali predposledné preteky. Viete, že budú v hre. Takže to bude určite ťažký rok,“ zhodnotil  64-ročný inžinier.

V každom prípade, pri pohľade na uplynulú sezónu treba hovoriť o Red Bulle prevažne v superlatívoch. Samotný Newey je hrdý na to, čo dokázali. „Zamerali sme sa na to, aby sme mali správne základy a taký balík, ktorý zahŕňal predné a zadné zavesenie, usporiadanie monokoku, usporiadanie chladičov a tak ďalej.“

„Bolo to preto, aby sme mali balík, ktorý budeme môcť v priebehu sezóny vyvíjať, aj keby sme nezačali s najrýchlejším autom. Počas predsezónnych testov sme mali trochu obavy, ale zhruba sme vedeli, čo musíme urobiť, aby sme sa zlepšili. Keď sme v Bahrajne tesne pred pretekmi nasadili prvý balík, katapultovalo nás to z pozície za Ferrari na porovnateľnú úroveň,“ povedal britský rodák.

Newey ale pripúšťa, že všetko nešlo úplne hladko. „Auto malo v prvej polovici sezóny určite nejaké slabiny. Samozrejme, stále máme nejaké slabiny. Ale tieto nedostatky sme zredukovali a určite sme v druhej polovici sezóny mali plne konkurencieschopný balík.“