Aj jazdci platia štartovné: Verstappen zaplatí za superlicenciu takmer milión
Všetky tímy štartového poľa, ako aj jednotliví jazdci, musia pred začiatkom každej jednej sezóny zaplatiť vstupný poplatok, tzv. štartovné – bez ktorého uhradenia by im nebola predĺžená platnosť superlicencie. Jeho konečná výška sa odvíja od toho, či sa vám v predošlom ročníku darilo viac, alebo menej. V praxi teda musia najhlbšie čiahnuť do vreciek top tímy a poprední pretekári, naopak, najmenej utratia tí, čo okupujú zväčša len zadné priečky.
Keďže v minulej sezóne zvíťazil v sedemnástich z dvadsiatich dvoch pretekov Red Bull, nie je žiadnym prekvapením, že spomedzi tímov musel „položiť na stôl“ najväčší balík peňazí práve rakúsky celok a jeho šampión Max Verstappen.
Pre nadchádzajúcu sezónu Formuly 1 musí jazdec zaplatiť základný poplatok na úrovni 10 400 eur. K tomu ešte pripočítajme 2100 eur za každý jeden získaný majstrovský bod v uplynulom ročníku a dostaneme konečnú sumu, ktorú musia jednotliví jazdci uhradiť.
Verstappen, ktorý získal v tomto roku rekordných 454 bodov, zaplatí za svoju superlicenciu jednoznačne najviac, a to 963 800 eur. Keďže Holanďan ročne (bez prirátania bonusov) zarobí 40 miliónov eur, na vstupný poplatok vynaloží približne 1/40 svojich príjmov. Áno, finančne ho to rozhodne nepoloží, no i tak sa nejedná o zanedbateľnú čiastku.
To, koľko minú na štartovné ostatní piloti, uvádzame v nižšie uvedenej tabuľke:
Tím | Body v roku 2022 | Štartovné na rok 2023 (€) |
---|---|---|
Verstappen | 454 | 963 800 |
Leclerc | 308 | 657 200 |
Pérez | 305 | 650 900 |
Russell | 275 | 587 900 |
Sainz | 246 | 527 000 |
Hamilton | 240 | 514 400 |
Norris | 122 | 266 600 |
Ocon | 92 | 203 600 |
Alonso | 81 | 180 500 |
Bottas | 49 | 113 300 |
Magnussen | 25 | 62 900 |
Gasly | 23 | 58 700 |
Stroll | 18 | 48 200 |
Cunoda | 12 | 35 600 |
Čou | 6 | 23 000 |
Albon | 4 | 18 800 |
De Vries | 2 | 14 600 |
Hülkenberg | 0 | 10 400 |
Piastri | 0 | 10 400 |
Sergeant | 0 | 10 400 |