logo F1online.sk

Podľa Marka nebude priestor na chyby: Náš aerodynamický tunel patrí k najstarším

Max Verstappen a Helmut Marko
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 10. 2022

Mexický víkend je v poradí už štvrtým, ktorý sa nesie v znamení debaty o rozpočtovom strope. Konečne sme sa už dozvedeli aj to, čo Red Bull za porušenie pravidiel čaká. Keďže sa tím dohodol s FIA na „mimosúdnom vyrovnaní“ môžeme túto kauzu uzavrieť, ale jej dosah bude ďalekosiahlejší. V roku 2023 sa však s dôsledkami bude musieť vysporiadať hlavne Red Bull.

Pokuta sedem miliónov dolárov a desaťpercentné zníženie alokovaného času vo veternom tuneli a na CFD. Mnohým sa to máli, ale Red Bullu rozhodne nie. To znamená, že tím bude mať v budúcom roku k dispozícii iba 202 smien vo veternom tuneli, kým Ferrari (ak udrží druhé miesto v Pohári konštruktérov) ich dostane 240 a Mercedes (ak zostane tretí) 256.

„Trest je tvrdý,“ prehlásil pred reportérmi nemeckej Sky Helmut Marko. „Je to presne na hranici toho, čo by nám podľa nás malo umožniť zostať konkurencieschopní aj v nasledujúcich rokoch, a to napriek obmedzeniu počtu hodín strávených v aerodynamickom tuneli.“

„Je to ohromná konkurenčná nevýhoda. Náš aerodynamický tunel je jedným z najstarších. Pokiaľ ide o efektivitu a citlivosť na teplo, potrebujeme ešte viac času, aby sme našli ideálnu teplotu, keďže toto zariadenie nepatrí k najmodernejším,“ vysvetľuje Marko.

„Nesmieme nič prehliadnuť. Čo prinesieme do veterného tunela, tam bude musieť fungovať. Naozaj si nemôžeme dovoliť urobiť nejaké chyby,“ dodal.

Na tomto mieste treba pripomenúť, že Red Bull už buduje nové zariadenie priamo v Milton Keynes. Stajňa v súčasnosti využíva tunel v Bedforde, ktorý už moderným požiadavkám nevyhovuje. Nový aerodynamický tunel by mal vstúpiť do prevádzky niekedy v roku 2024.