logo F1online.sk

Chvíľu som bol majster a chvíľu nie, smeje sa Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala9. 10. 2022

Maxovi Verstappenovi bolo po pretekoch veselo, aj keď si prešiel emocionálnou húsenkovou dráhou. Chvíľu si myslel, že je majstrom sveta, no o pár sekúnd neskôr zas nie. Tento príbeh mal však šťastný koniec na rozdiel od toho, čo v roku 2008 zažil Felipe Massa s táborom Scuderie Ferrari.

Keď Max Verstappen pretínal cieľovú čiaru, všetko bolo jasné: Na majstrovské oslavy si ešte bude musieť počkať. O pár desiatok sekúnd však FIA udelila Charlesovi Leclercovi trest, čo úplne zmenilo situáciu.

Avšak ani po príchode do parc fermé Verstappen netušil, že je majstrom sveta, pretože o tom nevedel ani jeho tím. Úsmev na tvári mu priniesol Johnny Herbert, po čom nasledovali oslavy, hoci nemali dlhé trvanie. Keď totiž prišiel do miestnosti pre víťazov, opäť si myslel, že nie je šampiónom. Niečo sa medzitým muselo stať.

“Počas pretekov som nemal poňatia, ako budú rozhodovať o bodoch,” prezradil dnes už dvojnásobný majster sveta Max Verstappen. “Hlavným cieľom bolo vyhrať preteky. Keď som preťal cieľovú čiaru, hovoril som si, že OK, boli to úžasné preteky a opäť som získal dobré body, ale ešte nie som šampiónom.”

“Keď som po pretekoch poskytol rozhovor, odrazu začali moji mechanici jasať a ja som nevedel, čo sa deje. Potom som si uvedomil, že Checo je druhý namiesto Charlesa, ale netušil som, či sa budú udeľovať plné body, polovičné alebo trojštvrtinové.”

“Potom si však niekto prečítal pravidlá a delegát FIA mi prišiel povedať, že som majstrom sveta. Tak sme oslavovali, no potom mi zas ľudia vraveli, že nie, chýba mi bod. Hovoril som si, že to je čudné. Nakoniec sme mali dostatok bodov, takže zas sme boli majstrami sveta,” smial sa víťaz Veľkej ceny Japonska.

Chaos vznikol po tom, čo sa v pravidlách objavila iná interpretácia, než akú predpokladali tímy a takmer celá formulová komunita. Pravidlá sa totiž menili po minuloročných pretekoch v Spa, kde sa odjazdili len dve kolá za bezpečnostným vozidlom a i napriek tomu sa rozdávali body. Dnes platí, že v takom prípade by sa udelili len štvrtinové, no na druhej strane plný počet, ak sa posledné kolo odjazdí pod zelenou vlajkou.

Verstappenovi to neprekážalo. “Ak mám byť úprimný, ani mi nevadí, že to bolo trochu zmätočné. Prišlo mi to dosť vtipné, pretože v konečnom dôsledku to nezmení výsledok. Keď som preťal cieľovú čiaru, aj tak mi to nestačilo, aj keby ste udelili plné body. V tom prípade by sa nič nezmenilo.” Všetko zmenil až verdikt komisárov a päťsekundový trest pre Charlesa Leclerca.

Christian Horner v nedeľu vyhlásil, že podľa neho sa bude konať ďalšie upratovanie v pravidlách. Novopečený šampión zas zdôrazňuje, že pravidlá by však nemali byť príliš komplikované, no zároveň by mali obsahovať všetko podstatné.

“Je rozdiel, či preteky dokončíte, alebo sú prerušené červenou vlajkou a nemôžete pokračovať,” prikyvuje Verstappen. “Samozrejme, že medzi týmito dvoma vecami je rozdiel. Myslím si, že nie je dobré, ak nenapíšete dosť rozsiahle pravidlá. Avšak, keď ich už je veľa, tak ani to nie je v poriadku. Nájsť ten zlatý stred je ťažká úloha.”

Súvisiace články