logo F1online.sk

Brawn: V Mercedese nepracujú idioti, dajú to do poriadku

Lewis Hamilton
© Steve Etherington/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 9. 2022

Súčasný technický riaditeľ Formuly 1 Ross Brawn prakticky stojí za zrodom dvoch najúspešnejších dynastií v dejinách športu. Najprv sa podieľal na nadvláde Ferrari a potom stál za zrodom tímu Mercedes v podobe, v akej ho poznáme dnes. Hoci už nebol vo vedení stajne z Brackley v čase, keď získala svoje najväčšie úspechy, dobre vie, že ich súčasné trápenie nepotrvá dlho.

V Mercedese to tento rok nedokázali poskladať dokopy. Zrejme až príliš optimistický prístup k dizajnu monopostu napokon viedol v niekoľkým omylom a nutnosti zvoliť pre rok 2023 niečo odlišné. Otázne je, v akej forme sa Mercedes v budúcom roku objaví.

„Niektoré tímy dokázali nové pravidlá implementovať lepšie, kým ostatné sú kvôli tomu naštvané. Taký je však folklór Formuly 1. Zvlášť to zasiahlo Mercedes, ale v tom tíme nepracujú idioti. Dajú to do poriadku,“ povedal Brawn v rozhovore pre F1-Insider.com.

Ross je vlastne „krstným otcom“ súčasných monopostov. On a jeho tím na ich tvorbe pracoval niekoľko rokov s cieľom uľahčiť prenasledovanie monopostov a tým zlepšiť divácku šou. Preto došlo k obrodeniu tzv. ground effectu. Dá sa povedať, že cieľ stanovený pre nové pravidlá sa podarilo naplniť. Nové autá a tiež nové pneumatiky pomohli vyriešiť problém, ktorý Formulu 1 dlho trápil.

„Povedal by som, že som veľmi spokojný,“ prehlásil Brawn na margo nových pravidiel. „Prenasledovanie monopostov sa podarilo zlepšiť a predbiehanie taktiež. Jazdiť koleso na koleso je takisto jednoduchšie. To veľa ľudí nevedelo, ale predtým autá strácali výkonnosť aj pri jazde bok po boku, čo sa teraz podarilo zlepšiť. Na zlepšení týchto aspektov sa podieľalo taktiež Pirelli.“

Drobným negatívom týchto monopostov aspoň nateraz je, že s nimi nie je také jednoduché jazdiť úplne na limite, avšak v tomto prípade je kritickým ukazovateľom samotný pilot. „Áno, povedal by som, že je to možné. So súčasnými autami sa ťažšie jazdí na limite, ale aj to sme pri tvorbe týchto pravidiel chceli dosiahnuť. Koniec koncov, najlepší jazdci by mali bojovať na čele,“ povedal Brawn.