logo F1online.sk

Verstappen verí, že Leclerca porazí: Máme veľkú šancu

Max Versrtappen
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala10. 9. 2022

Max Verstappen v kvalifikácii obsadil druhé miesto za Charlesom Leclercom, no štartovať bude (podľa dostupných informácií) až štvrtý. Veľmi však nestresuje, po stíhacích jazdách v Maďarsku a Spa-Francorchamps mu nechýba sebavedomie, že by mohol vyhrať. Pomôže mu aj nastavenie auta, ktoré by malo šetrnejšie narábať s pneumatikami.

V Red Bulle si pred víkendom uvedomovali, že budú potrebovať ešte jeden extra spaľovací motor. Keďže v Japonsku neprichádza do úvahy jeho nasadenie a prijatie trestu — Honda chce doma suverénne vyhrať —, tak musel Max Verstappen absolvovať túto tortúru už v Monze.

Trest ho však nakoniec nezabolí až tak, ako mohol, aspoň sa na tom zhoduje väčšina tímov. Keďže penalizácie dostali aj Carlos Sainz, Sergio Pérez a Lewis Hamilton, tak Holanďan nebude štartovať siedmy, ale štvrtý. To všetko za predpokladu, že to potvrdí aj FIA; v padoku stále počuť hlasy, že Verstappen by predsa len mohol štartovať siedmy. Okolo trestov je už tradične obrovský chaos a ukazuje sa, že systém je treba zjednodušiť. Nie je totiž v poriadku, aby ani tri hodiny po kvalifikácii nebolo jasné poradie na rošte.

Hlavným nepriateľom Maxa Verstappena bude v každom prípade Charles Leclerc, ktorý ho v kvalifikácii dokázal prekonať o viac než jednu desatinu sekundy. “Celý víkend sme mohli vidieť, že sú konkurencieschopní,” uviedol v mixzóne. “Spa bola z tohto pohľadu skôr taká anomália.”

“Naše auto však bolo dobré. Rozhodli sme sa nasadiť o niečo viac prítlaku ako niektoré konkurenčné tímy. Z hľadiska rýchlosti na jedno kolo to asi nie je ideálna stratégia, ale počas dlhých stintov som sa vždy cítil veľmi komfortne. Dúfam, že v nedeľu, keď bude ešte teplejšie a svoju úlohu začne hrať degradácia, to budú dobré nastavenia,” vysvetľuje túto strategickú voľbu tímu. S extra prítlakom by sa monopost nemal toľko šmýkať, a tým pádom pneumatiky sa nebudú prehrievať. Taká je teória.

V praxi však treba rátať aj s Georgeom Russellom a Landom Norrisom, ktorí budú štartovať pred ním a môžu mu skomplikovať cestu za víťazstvom. Ba ak bude štartovať siedmy, tak aj s Ricciardom, Gaslym a Alonsom. Verstappen však nepredpokladá, že by mu spôsobili vážnejšie problémy.

“V kvalifikácii boli dosť pozadu, takže nečakám, že by predstavovali nejakú veľkú hrozbu. Na druhej strane však dúfam, že sa nevytvorí DRS vláčik, potom by bolo ťažké ich predbehnúť,” zamýšľa sa Verstappen nad negatívami. “Uvidíme v nedeľu. Dúfam, že sa v prvom kole nič nestane a ak budeme mať v pretekoch dobrú rýchlosť, tak všetko je možné.”

“Očakávam, že sa dostanem cez pole. Akonáhle sa priblížim k Charlesovi, tak sa začne intenzívnejší súboj. V ňom sa budeme musieť spoľahnúť na vyváženie v zákrutách. Moje piatkové jazdy vyzerali naozaj dobre, musím sa len rýchlo dostať cez autá predo mnou. Máme celkom dobrú šancu,” hodnotí obhajca majstrovského titulu.

Karty by mohli opäť premiešať aj stratégovia, na ktorých sa v Red Bulle môžu spoľahnúť. Verstappen však nečaká, že by v Monze zohrali kľúčovú úlohu, keďže sa tu už tradične volia jednozastávkové stratégie. “Pokiaľ na trať nevyjde bezpečnostné vozidlo, tak to budú dosť priamočiare preteky. Obyčajne ani nemáte čo pokaziť. Avšak, aj keby sme mali výjazdy safety caru, tak som si istý, že všetko bude dôkladne rozanalyzované a podáme čo najlepší výkon.”

Súvisiace články