Horner odmieta, že stojí za rozchodom s Porsche: Niektoré špekulácie sú skrátka šialené
Spoločný podnik medzi tímom Red Bull a automobilkou Porsche definitívne padol. Kým v lete bolo toto spojenie horúce a hovorilo sa, že chýba už len formálne potvrdenie, s blížiacou sa jeseňou ochladli aj špekulácie o rakúsko-nemeckom spojení. Dôvodov má byť viacero, niektoré oficiálne, iné neoficiálne. Tie neoficiálne sa teraz oficiálne pokúsil vyvrátiť Christian Horner.
Podľa oficiálnej verzie je hlavným dôvodom rozpadu potenciálneho spojenia Red Bullu a Porsche spor o kontrolu. Rakúsky celok sa nechcel vzdať kontroly nad spoločnosťou a prenechať Nemcom 50-percentný podiel či už v Red Bull Technologies alebo v pretekárskom tíme. Mateschitzovci chceli, aby sa nové partnerstvo s Porsche budovalo okolo nového projektu Red Bull Powertrains, pričom si ponechajú plnú kontrolu nad ostatnými „vyššími“ zložkami podniku.
Objavili sa však aj správy, podľa ktorých môže byť za rozpadom nádejnej kooperácie jednoduchý mocenský boj. Je totiž jasné, že keby sa Porsche stalo rovnocenným partnerom Red Bullu, muselo by dôjsť aj k obmene vo vedení stajne. Tam má trio Christian Horner – Helmut Marko – Adrian Newey vybudované veľmi pevné postavenie, ktoré si za niečo vyše pätnásť rokov vytvorili.
Horner novinárom v Holandsku zopakoval dôvody a piliere, na ktorých stojí celý Red Bull. „Sme nezávislý tím a takto sme vždy aj fungovali. Máme vďaka tomu potrebnú flexibilitu a schopnosť vykonávať zmeny rýchlo a efektívne.“
„To je súčasť DNA Red Bullu. Taký tento tím skrátka je,“ dodal Horner.
Čo však dohady o tom, že dlhoročný boss stajne brojil proti potenciálnemu partnerstvu, aby uchránil svoju stoličku? „V padoku zakaždým kolujú nejaké šialené špekulácie,“ odmieta podobné dohady Horner.
„Nedávno som sa zaviazal tomuto tímu a všetky diskusie, ktoré sme viedli, boli podmienené tým, že štruktúra vedenia sa nezmení. Niečo také bolo vždy všeobecne akceptované. Naozaj teda nemám potrebu komentovať takéto dohady,“ dodal Horner.