logo F1online.sk

Marko už začal hľadať náhradu za Porsche: Rokujeme s Hondou

Nos Red Bullu, ilustračné
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala10. 9. 2022

Po správach z uplynulých týždňov nebolo piatkové vyhlásenie Porsche o stroskotaní rokovaní s Red Bullom až takým veľkým prekvapením. A hoci Helmut Marko presvedčene odkazuje, že červení býci motorového partnera nepotrebujú, medzičasom sa pustil do hľadania alternatívy.

Ešte v júli sa zdalo, že všetko je spečatené. Porsche sa malo stať polovičným vlastníkom Red Bullu Racing a jeho motorovým partnerom. Prichystané boli už aj posledné formality, no čakalo sa na schválenie motorových pravidiel. A čakalo sa tak dlho, že Red Bull s Porsche sa za ten čas stihli rozvadiť.

Porsche údajne obracia svoju pozornosť smerom k McLarenu a Williamsu, a v Red Bulle pokračujú svojou cestou. Podľa Helmuta Marka však koniec rokovaní neoplakávajú. “My momentálne nikoho nepotrebujeme,” odkázal v rozhovore pre rakúske rádio OE3. “Sme však otvorení partnerstvu, ak bude medzi nami synergia a prinesie to benefity.”

O ponuky vraj Red Bull nemá núdzu. “Po oficiálnom zrušení dohody s Porsche sa nám ozvali niekoľkí prekvapiví záujemcovia. A momentálne rokujeme s Hondou,” prezrádza. To ani nikoho neprekvapí; japonský výrobca azda každý deň ľutuje, že oznámil svoj odchod z Formuly 1 a oficiálne sa vzdal nielen víťazných, ale aj majstrovských trofejí.

Športový poradca Red Bullu tiež dostal otázku, čo spôsobilo stroskotanie rokovaní s Porsche. Marko vysvetlil, že “ani jednej strane”, teda ani Red Bull a ani Porsche, by takáto dohoda nepriniesla nič dobré.

“V konečnom dôsledku Porsche chcelo zaplniť každú pozíciu v Red Bulle, resp. na ňu dosadiť druhého človeka. Inak povedané, oni chceli mať pod kontrolou takmer všetko. Samozrejme, takto to nemôže fungovať,” vysvetlil Marko.

Red Bull sa od iných veľkých tímov pýši tým, že má obrovskú voľnosť pri rozhodovaní a neplatia v ňom všetky korporátne pravidlá. Podľa Marka mali v tíme dôvodné obavy, že to by sa s príchodom Porsche zmenilo.

“Počas rokovaní začalo byť zrejmé, že by sme sa stali príliš byrokratickými a prišli by sme o našu flexibilitu. Momentálne sme v dobrej pozícii,” myslí si bývalý pretekár. “Až do roku 2028 máme k dispozícii najrýchlejšieho jazdca, v osobe Adriana Neweyho najlepšieho inžiniera, nuž a máme motorovú továreň, ktorá bude do 55 týždňov plne funkčná. Prvý motor sme už naštartovali. To znamená, že sme kompletne sebestační.”