Podľa Wolffa bol Hamilton o desatinu na pole position. Dáta však jeho výrokom odporujú | Magazín F1 - F1online.sk

Podľa Wolffa bol Hamilton o desatinu na pole position. Dáta však jeho výrokom odporujú

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Mercedes

Šéf Mercedesu Toto Wolff po skončení kvalifikácie na Veľkú cenu Holandska tvrdil, že Lewis Hamilton bol v hre o pole position. Dokonca povedal: „Bol o desatinu pred Leclercom aj Verstappenom.“ My však pri pohľade na všetky údaje netušíme, odkiaľ Rakúšan zobral takéto čísla.

Už len pohľad na samotný priamy prenos odporuje slovám šéfa Mercedesu. Keď totiž Max Verstappen preťal cieľovú pásku a prekonal Charlesa Leclerca, porovnávala réžia Hamiltonov čas práve s novým priebežným lídrom. Faktom je, že Lewis nezajazdil ideálny druhý sektor a na jeho konci strácal na Verstappena presne 134 tisícin sekundy. To bolo vidieť aj v priamom prenose a bolo to ešte predtým, než sa Pérez v záverečnej sekcii roztočil.

Napriek všetkému bol Wolff v rozhovore s reportérom Sky Tedom Kravitzom sebavedomý. „Je to veľmi frustrujúce, boli sme o desatinu pred Leclercom a Verstappenom, takže Lewis bol v hre o pole position.“

Tomuto výroku zrejme nerozumel ani sám Kravitz, ktorý povedal: „Prepáčte, boli ste o desatinu pred Verstappenom aj Leclercom?“, na čo Wolff súhlasne prikyvoval. „Áno, áno, boli sme vpredu. Samozrejme, na konci dňa to však už neplatí.“

„Takéto veci sa však stávajú. Checo na to tlačil a stratil kontrolu. Nie je to jeho chyba,“ dodal Wolff.

Skúsme si to však ešte raz rozobrať a uistiť sa, že šéf Mercedesu naozaj hovorí nezmysly. Takto vyzerali sektorové časy Verstappena, Leclerca a Hamiltona v záverečnom pokuse:

  • Prvý sektor:
    • VER: 24,229s
    • LEC: 24,155s
    • HAM: 24,252s
  • Druhý sektor
    • VER: 24,556s
    • LEC: 24,747s
    • HAM: 24,667s

Keď si ich sčítame, tak po druhom sektore to vyzeralo nasledovne:

  • VER: 48,785s
  • LEC: 48,902s
  • HAM: 48,919s

Wolff možno mohol hovoriť o prvých pokusoch Leclerca a Verstappena, ale ani v tom prípade tie čísla nesedia. Okrem toho, porovnávať prvý pokus pilota Red Bullu a Ferrari s druhým pokusom pilota Mercedesu je prinajmenšom scestné. Jasne totiž vidíme, že Hamilton pred vyvesením žltých vlajok strácal na Verstappena 134 tisícin sekundy.

Treba povedať, že druhý sektor nebol zo strany sedemnásobného majstra sveta nijak dobrý a, podobne ako Leclerc, nedokázal zajazdiť ani osobné maximum. O žiadnom zázraku nevypovedajú ani minisektory v treťom sektore, v prvom bol Lewis „žltý“, v druhom síce „fialový“, ale v treťom opäť „žltý“ (tu však už mohli byť vyvesené žlté vlajky).

Opomenieme pritom fakt, že Mercedes nebol v treťom sektore zvlášť silný. To ostatne ukazuje porovnanie tretích sektorov v prvých pokusoch v Q3:

  • VER: 21,635s
  • LEC: 21,688s
  • HAM: 21,746s

Napriek všetkému zostal Wolff pred nedeľou optimisticky naladený. „Všetko je možné. Máme silné pretekárske auto a štartujeme z druhého radu. Uvidíme, kam sa dokážeme v nedeľu posunúť.“