Leclerc zahodil pole position: Viem, kde som spravil chybu | Magazín F1 - F1online.sk

Leclerc zahodil pole position: Viem, kde som spravil chybu

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Scuderia Ferrari

Kvalifikácia na Veľkú cenu Holandska dala zabudnúť na totálne suverénny výkon Maxa Verstappena z Belgicka. Tentoraz bola bitka o kvalifikačný triumf nesmierne tesná, rozhodovali v nej len stotinky sekundy. Meno najrýchlejšieho muža sa však nezmenilo, opäť je na čele Max Verstappen. Poraziť ho mohol Charles Leclerc, no napokon si túto šancu nechal ujsť.

Charles Leclerc bol v konečnom zúčtovaní pomalší len o ničotných 21 tisícin sekundy. Môže ho to mrzieť hlavne pre to, že v prvom a treťom sektore bol jeho čas fialový, no pokazil prostrednú časť trate. V porovnaní s predchádzajúcim kolom na nej zaostal o 0,178 sekundy. Keby nestratil tieto takmer dve desatiny, pohodlne by vyhral.

“Viem presne, kde som ten čas mohol nájsť,” sypal si popol na hlavu Charles Leclerc. “Ak sa pozriete na palubné zábery, udrie vám to do očí. V desiatej zákrute som spravil chybu a bol som veľmi široký.”

Na jazdu Charlesa Leclerca si po kvalifikácii posvietil Karun Čandhok. Prejazd spomínanou desiatou zákrutou mal naozaj ďaleko od optima. Max Verstappen celý víkend volil v tejto zákrute širší prejazd ako Ferrari, no Charles Leclerc bol vo svojom poslednom kole dokonca ešte širší. Rosberg to okomentoval slovami, že mal z jeho prejazdu pocit, akoby mu apex ušiel o tri metre.

“Myslím, že som tam stratil viac ako jednu desatinu v porovnaní s mojím predchádzajúcim kolom. Stane sa, keď tlačíte až na limit,” skonštatoval Leclerc, ktorý nebol až taký sklamaný zo straty pole position. Namiesto toho úspešne hľadal pozitíva. “Je fajn byť späť na pozíciách, na ktorých sme boli v prvej časti sezóny. Opäť sme konkurencieschopní. Dnes sme v aute mali rýchlosť na to, aby sme zajazdili kolo hodné pole position, len som to nedokázal poskladať.”

“V každom prípade som rád. Už nejakých štyri-päť veľkých cien nie som stopercentne spokojný s balansom auta v kvalifikácii. V pretekoch sa nám vždy podarí prepracovať sa k lepšie vyváženému monopostu, ale v kvalifikácii mám trochu problémy. Platilo to aj dnes. Nakoniec som však zvládol zajazdiť dobré kolo,” pokračoval tretí muž priebežného poradia šampionátu. “Koncentrujme sa na nedeľu, spolu s Carlosom štartujeme hneď za Maxom, takže to by nám mohlo trochu pomôcť.”

Ferrari si bude chcieť po Belgicku napraviť chuť a vyhrať pred oranžovou armádou Maxa Verstappena. Jednoduché to nebude, keďže Zandvoort neponúka veľa príležitostí na predbiehanie. “Ten najjednoduchší scenár je, že budeme mať dobrý štart a v prvej zákrute prevezmeme čelo pretekov, a potom už len necháme Maxa za nami. Ak sa toto nestane, tak s Carlosom budeme blízko čela. Uvidíme, čo sa s tým bude dať spraviť.”

Môžeme očakávať, že Ferrari upečie takú stratégiu, aby sa aspoň jedno auto dostalo pred Maxa Verstappena? Budú si so Sainzom pomáhať? “Keď sa ocitnete na takýchto pozíciách, vždy sa snažíte spolupracovať. Neviem, zatiaľ sme nemali strategický brífing, takže uvidíme.”