Čaká nás séria absolútnej dominancie? Red Bull v Belgicku ešte nemal ľahšie šasi
Po skončení Veľkej ceny Belgicka si snáď všetci kladieme tú istú otázku, čaká nás repríza roku 2013? Sebastian Vettel vtedy s Red Bullom vyhral všetkých deväť pretekov po letnej prestávke a dominantným spôsobom si dokráčal po titul. Max Verstappen v Spa naznačil, že druhá polovica sezóny sa môže odohrávať v duchu absolútnej dominancie Red Bullu.
Verstappen po štarte z trinásteho miesta (Gasly pred ním musel nakoniec odštartovať z boxov) doplachtil za absolútne dominantným víťazstvom, keď tímového kolegu nechal o 17 sekúnd za sebou a tretieho Carlosa Sainza dokonca o takmer 27 sekúnd. Pri pohľade na tieto čísla to nevyzerá, že by sa v tomto roku ešte malo bojovať o titul.
„Bol to úžasný víkend, už od jeho začiatku sme boli neuveriteľne konkurencieschopní a aj dnes som vedel, že môžeme dosiahnuť naozaj dobrý výsledok,“ povedal po pretekoch Verstappen pre Sky.
„Zvíťaziť zo štrnásteho miesta je však zakaždým trochu zložité aj s takým autom, pretože nikdy neviete, koľko stratíte v prvom kole a neviete, čo všetko sa stane. Našťastie sa mi podarilo vyhnúť problémom, aj keď sa toho v úvode dialo veľmi veľa. Snažil som sa všetkému vyhnúť a akonáhle sa situácia upokojila, začal som predbiehať prakticky v každom kole. Keď som zistil, že som na treťom mieste, tak aj s mäkkými pneumatikami som vedel, že mám dobrú šancu zvíťaziť,“ dodal Max.
Jeho monopost RB18 bol v nedeľu absolútne bezkonkurenčný a Max to rutinérsky využil na 29. víťazstvo v kariére. Istotne nebolo v tomto roku posledné. „Užívam si to. Myslím si, že v tíme zažívame skvelé časy, ale zostávame sústredení na naše ciele. V súčasnosti sa nám ich darí dosahovať, ale vždy chceme viac,“ povedal Verstappen.
Partička z Milton Keynes pritom ešte nenasadila svoj najväčší tromf. Pripravované nové a ľahšie šasi bude čoskoro realitou. Podľa niektorých zdrojov bude Red Bull ľahší o ďalších štyri alebo päť kilogramov, keďže monopost RB18 ešte stále nie je na hmotnostnom limite. Tento rozdiel môže pokojne znamenať zrýchlenie aj o dve alebo tri desatiny sekundy na kolo.
V kvalifikácii na najdlhšom okruhu sezóny nadelil Verstappen Ferrari viac ako šesť desatín, takže si viete predstaviť, aký by mohol byť rozdiel s novým šasi.
„Áno, neskôr v roku budeme mať nové šasi, ale nepoznám presné číslo, neviem, o koľko bude ľahšie,“ povedal Verstappen.