logo F1online.sk

Obetujú tímy postavenie na štarte?

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl8. 8. 2020

Trochu v tieni „kauzy Racing Point“ zostali v úvode druhého britského víkendu pneumatiky. Pirelli priviezlo oproti minulému týždňu ešte o stupeň mäkšie zmesi (C2, C3 a C4). Jednozastávkové stratégie sú v pretekoch veľmi nepravdepodobné.

Tímy sa chcú vyhnúť problémom, ktoré naposledy na Silverstone postihli trojicu Valtteri Bottas, Carlos Sainz a Lewis Hamilton. Všetci traja dostali v samom závere prvého britského podujatia defekt ľavej prednej pneumatiky, ktorá je na tomto okruhu najviac namáhaná.

Už dávnejšie FIA a FOM, zrejme v záujme dramatizácie, požiadali Pirelli o to, aby na druhé britské podujatie priviezli ešte mäkšie zmesi. A keďže máme jednotné alokácie pneumatík, nemali tímy priestor navoliť si, koľko jednotlivých zmesí chcú. Všetci dostali 8 sád mäkkých (C4), 3 sady stredných (C3) a 2 sady tvrdých (C2) pneumatík.

V prvom tréningu išli všetci piloti len na mäkkej zmesi, v druhom už všetci s výnimkou McLarenov vyskúšali aj strednú, resp. tvrdú zmes. McLaren tak mal pred sobotou k dispozícii stále tri úplne čerstvé sady stredných a dve sady tvrdých pneumatík. „Rozhodli sme sa jazdiť celý piatok len na mäkkých pneumatikách, aby sme si stredné a tvrdé sady pošetrili na zvyšok víkendu. Snažili sme sa zistiť, čo bude pre tento víkend najlepšie. Naše auto sa v súčasnosti trochu trápi na mäkších zmesiach. Naším zámerom bolo získať čo najviac informácií, aby sme prijali správne rozhodnutie pre sobotu a nedeľu,“ povedal Carlos Sainz.

Z piatkovej stratégie sa dá predpokladať, že minimálne McLaren sa pokúsi dostať do tretej časti kvalifikácie na strednej zmesi. Niečo podobné môžeme určite očakávať od Mercedesu, Red Bullu či Racing Pointu. McLaren je v posledných dvoch sezónach pravidelným účastníkom Q3, no len raz sa tam dostal na strednej zmesi, a to vo Francúzsku 2019.

„Pre každého to bude hlavolam. Nie je to ani tak o tom, či môžeme prejsť do Q3 aj na strednej zmesi. Je to o tom, na akých pneumatikách chceme odštartovať preteky. Rozhodnutie o stratégii v Q2 bude celkom výzva,“ pokračoval španielsky pretekár.

Aj Pirelli naznačilo, že najmäkšia sada C4 nie je na preteky veľmi vhodná. Ak sa teda niekto kvalifikuje na mäkkej sade, tak skorou zastávkou v boxoch a pádom do premávky môže rýchlo stratiť dobrú pozíciu zo štartu. Preto je možné, že tímy obetujú pozíciu na štarte na úkor výhodnejšej stratégie. „Musíme nad tým veľa rozmýšľať. Úprimne, páči sa mi to. Užívam si, že máme odlišné pneumatiky než pred týždňom. Je to výzva pre tímových inžinierov, jazdcov či mechanikov. Poďme sa s tým popasovať a urobme správne rozhodnutia až do konca víkendu,“ doplnil Carlos Sainz.

Nielen McLaren, ale aj ďalšie tímy sa po piatku sťažovali, že mäkké zmesi pri dlhších jazdách vydržia naozaj málo. „Chápeme pohľad jazdcov. Oni chcú na pneumatiky čo najviac tlačiť, nie ich manažovať a šetriť. Rozhodnutie pre mäkšie zmesi nebolo voľbou Pirelli, bola to požiadavka od FIA a FOM pre zdramatizovanie podujatia,“ povedal zástupca Pirelli Mario Isola. „Myslím si, že mäkká sada nie je pneumatika na preteky. Kratší čas životnosti pneumatík znamená, že jednozastávková stratégia bude v nedeľu prakticky nemožná,“ dodal Isola.

Súvisiace články