logo F1online.skF1online.sk

Piastri spozná svoj osud po VC Belgicka, o spore s Alpinom rozhodne Ratifikačný výbor F1

Alpine, ilustračné
© Alpine Media
Milan Kubala
Milan Kubala25. 8. 2022

Bude Oscar Piastri v budúcej sezóne jazdiť za Alpine alebo McLaren? Na to momentálne nemá jednoznačnú odpoveď ani Piastriho tím, ani žiadna zo zainteresovaných stajní. Víťaza v bitke o mladého Austrálčana totiž určí až Ratifikačný výbor F1, ktorý si má na kontrakt Piastriho s Alpinom posvietiť po víkende v Belgicku.

Ešte pred mesiacom nikto nepochyboval o tom, že ak sa Alpinu nepodarí dohodnúť s Fernandom Alonsom, tak do kokpitu francúzskej stajne zasadne Oscar Piastri. Následne sa tento kokpit skutočne uvoľnil, keď zo strany šampióna F2 a F3 prišlo nečakané vyhlásenie. Piastri dal Alpinu košom.

Piastriho manažment sa totiž už dlhšie obzeral po lepšej alternatíve a presvedčený, že Austrálčan voči Alpinu nemá žiadne záväzky, zaklopal na dvere McLarenu. Aj keď to doposiaľ nikto z vedenia stajne z Wokingu oficiálne nepotvrdil, Piastri mal s McLarenom podpísať kontrakt.

Alpine je presvedčený, že má na Piastriho nárok. Keďže Piastri má na to presne opačný názor, jeho kontrakt sa podľa Autosportu už v pondelok dostane na stôl nezávislých právnikov Ratifikačného výboru F1, ktorý má za úlohu posúdiť, či sú nároky Alpinu na Oscara Piastriho opodstatnené a či je kontrakt platný, alebo či môže slobodne odísť do Wokingu.

Momentálne nie je jasné, ako dlho bude posudzovanie kontraktov trvať a kedy sa dočkáme finálneho verdiktu. Všetko totiž bude závisieť od toho, aké sú jednotlivé kontrakty komplikované. Po samotnom zverejnení rozhodnutia, voči ktorému sa jednotlivé strany nemôžu odvolať, FIA určí tím, ktorému bude odovzdaná superlicencia pre Oscara Piastriho.

Ratifikačný výbor F1 vznikol po pamätnom spore z roku 1991 medzi Jordanom a Benettonom o služby Michaela Schumachera, ktorý v tíme Eddieho Jordana odjazdil len jednu veľkú cenu pred tým, než ho k sebe stiahol Benetton.

Všetky tímy sa v rámci Concordskej dohody vzdávajú možnosti pohnať kontraktuálne spory na štandardné súdy. Keďže o všetkom rozhoduje Ratifikačný výbor F1, k právoplatnému rozhodnutiu sa jednotlivé strany dostanú oveľa rýchlejšie a ušetria aj nemalé náklady na právne zastúpenie.

Súvisiace články

Diskusia