logo F1online.sk

Pérez poodhalil, v čom sa líši jeho jazdecký štýl od Verstappenovho

Max Verstappen a Sergio Pérez
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková12. 8. 2022

V posledných týždňoch sa Sergio Pérez ocitol pod paľbou kritiky, najmä zo strany poradcu Red Bullu Helmuta Marka. Ten mal smerom k Mexičanovi niekoľko ironických poznámok, ktorými chcel poukázať na jeho neuspokojivé výkony. Naopak, Pérez je presvedčený, že oproti minulej sezóne sa zlepšil. Okrem toho stručne pomenoval, v čom vidí hlavný rozdiel medzi ním a svojím tímovým kolegom Maxom Verstappenom.

Po nevýraznej prvej sezóne v Red Bulle sa Pérez na začiatku ročníka 2022 viac priblížil k Verstappenovi, pričom sa mu podarilo zaknihovať víťazstvo v Monaku. Na svojom konte má päť druhých miest a aktuálne je v jazdeckom šampionáte na tretej priečke. Na druhého Charlesa Leclerca stráca len päť bodov. Jeho výkony ale majú zostupnú tendenciu, v poslednom čase očividne nestíha tempu úradujúceho šampióna.

Pérez však tvrdí, že sa v súčasnom aute Red Bullu cíti lepšie než v minulom roku. Zároveň priznal, že pokiaľ ide o jeho a Verstappenov jazdecký štýl, existujú tam veľké rozdiely. „Myslím si, že druhý rok v tíme a zmena pravidiel mi určite pomohli. Zlepšil som sa. V tejto sezóne sa v aute cítim komfortnejšie.“

„Počas niektorých víkendov sme veľmi blízko pri sebe a počas iných nie. Najväčší rozdiel medzi nami je v tom, ako pridávame plyn a ako brzdíme. Ale podľa mňa je veľmi ťažké porovnať, aký je rozdiel medzi pretekármi z hľadiska jazdeckého štýlu, pretože zakaždým je to iné,“ povedal mexický rodák s tým, že obaja pri nastavení auta často hľadia na odlišné veci.

Napriek tomu, že každý z dvojice pilotov Red Bullu požaduje od monopostu niečo iné, Pérez poprel, že by bol jeho vývoj dôsledkom toho náročnejší. „Nie, obaja tlačíme na jeden smer vývoja auta. A v konečnom dôsledku sa o vývoj stará tím a my sa každý víkend snažíme vyťažiť z toho čo najviac.“

„Bolo by však dobré zlepšiť auto po všetkých stránkach a pokúsiť sa byť trochu komplexnejší vo všetkých oblastiach,“ dodal 32-ročný jazdec ohľadom zlepšenia vyváženosti auta a získania ďalšieho času k dobru.

Súvisiace články