Magnussena opäť odstavilo krídlo. Riaditeľstvo spravilo chybu, myslí si Steiner | Magazín F1 - F1online.sk

Magnussena opäť odstavilo krídlo. Riaditeľstvo spravilo chybu, myslí si Steiner

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Haas

Kevin Magnussen v nedeľu zažil déjà vu. Rovnako ako v Montreale, aj v Budapešti ho z bojov o bodované priečky odstavilo riaditeľstvo pretekov, keď mu ukázalo čierno-oranžovú vlajku za poškodené predné krídlo. Steiner s týmto rozhodnutím nie je spokojný.

Dánsky pretekár sa na štarte pretekov postavil na trináste miesto, no vďaka skvelému úvodnému kolu poskočil až do prvej desiatky. V nej sa dlho neudržal. Po šiestich kolách musel zamieriť do boxov na nútenú výmenu predného krídla. Na ľavej strane sa mu totiž zlomila koncová lišta, ktorú riaditeľstvo pretekov vnímalo ako hrozbu pre ostatných pilotov. Takmer to isté sa mu stalo aj v Kanade.

“Kevin mal poškodené predné krídlo, no podľa nášho názoru FIA spravila chybu, keď zasiahla,” vyhlásil Günther Steiner po pretekoch. “Je zrejmé, že s tým predným krídlom bolo bezpečné pokračovať. My sme teda prišli o polovicu kola a mali sme po pretekoch.”

Vedenie Haasu si po VC Kanady chcelo pohovoriť s riaditeľstvom pretekov o zbytočnej čierno-oranžovej vlajke pre Magnussena, do ktorej ho šikovne dotlačil Esteban Ocon, keď vo vysielačke začal zveličovať, aká je to hrozba. Po pretekoch aj sám priznal, že sa snažil aj takto pritlačiť na vedenie veľkej ceny.

Tentoraz sme nepočuli žiadnu vysielačku, v ktorej by sa súperi obdobne sťažovali na predné krídlo Haasu, no to nebránilo riaditeľstvu pretekov zasiahnuť. “Naše preteky boli zničené, keď sme museli zastaviť pre čierno-oranžovú vlajku. Na začiatku som mal drobný kontakt s jedným McLarenom, nedalo sa tomu vyhnúť. Neviem, čo sa tam dialo, ale on začal brzdiť, keď sme šli na plný plyn. A nebolo to až také zlé, takže tá vlajka ma prekvapila,” priznal Kevin Magnussen komentujúc aj kolíziu s Danielom Ricciardom. “Jediné pozitívum je, že sme nazbierali cenné dáta s novým monopostom. V to sme aj dúfali.”

Riaditeľstvo pretekov to muselo hrať na istotu. Haas určite nevedel zaručiť, že nalomený kus sa neodtrhne a nezasiahne iného pilota za Magnussenom či nebodaj nevyletí medzi divákov. Tak či onak, ako hovorí Magnussen, boj Haasu o body sa po tomto pitstope skončil.

A keď Haas nasadil tvrdú zmes, už nebolo o čom. Kevin Magnussen ju obul ako úplne prvý v snahe natiahnuť prostredný stint, no už v 35. kole ju vyzúval a radšej si predĺžil stint na stredne tvrdých pneumatikách, na ktorých to bolo “o niečo lepšie”. Najtvrdšia zmes nefungovala podľa predstáv.

Spokojný s ňou nebol ani Mick Schumacher, ktorý obsadil štrnáste miesto. “Tie gumy skrátka nefungovali, hlavne zadné. Nedostali sa do svojho optimálneho teplotného okna. Dúfal som, že postupom času sa rozbehnú, ale to sa nestalo. V tom stinte som zažil dlhé úseky, keď som sa cítil ako na ľade. Preto sme siahli po stredne tvrdej zmesi a všetko bolo zrazu lepšie.”

“Zohriať tie pneumatiky bolo veľmi ťažké, o to viac, keď sme začali dostávať modré vlajky. V Mickovom prípade to bolo o tom istom, tvrdá zmes skrátka nefungovala a nakoniec sme skončili tam, kde sme aj skončili. Mali sme náročné preteky,” hodnotil Günther Steiner. “Žiaľ, to boli posledné preteky pred letnou prestávkou. Dáme sa opäť dokopy a vrátime sa v našej starej forme.”