Verstappen: Ferrari bolo rýchle, no na zlých gumách. My máme skvelý cit
Red Bull, to nie je len šikovné aerodynamické oddelenie, špičkový monopost či rýchli jazdci, ale aj vynikajúci stratégovia. Max Verstappen po VC Maďarska nešetril chválou na ich adresu za to, že ho v nedeľu doviedli k víťaznej trofeji. Oceňuje najmä ich cit pre správne rozhodnutia, ktorý Scuderii chýba.
Max Verstappen sa v nedeľu nečakane ľahko preštrikoval z desiateho miesta až do bojov o pódium. Uprostred nich červení býci vytiahli z rukáva eso, ktoré im výrazne pomohlo aj v Monaku. Zamierili do boxov pomerne skoro, čím vyplašili boxový múrik Ferrari.
Scuderia Charlesovi Leclercovi okamžite prikázala zamieriť do boxov po tvrdú zmes. Mattia Binotto to vysvetľoval tým, že jeho stajňa sa snažila pokryť undercut a udržať si pozíciu na trati pred Maxom Verstappenom, no akoby v zhone zabudla na to, že tvrdá zmes bude prvých pár kôl nepoužiteľná a Verstappen sa cez neho dostane aj tak.
Nuž a práve tieto strategické rozhodnutia Max Verstappen označil ako kľúčové k zisku víťazstva. “Dúfal som, že sa dostanem blízko pódia,” pousmial sa. Nakoniec bol výsledok oveľa lepší. “V takomto počasí to skrátka musíte správne vycítiť.”
“Napríklad my sme chceli štartovať na tvrdej zmesi, ale po inštalačných kolách sme si povedali, že do toho rozhodne nepôjdeme. Šli sme na mäkké pneumatiky,” prezradil obhajca majstrovského titulu. “Je to o tom cite, ale ako tím musíte mať aj sebavedomie prijať tieto rozhodnutia, pretože my sme v podstate všetky analýzy stavali na tých tvrdých pneumatikách.”
Ferrari sa na rozdiel od Red Bullu kŕčovito držalo svojich predpretekových analýz, ktoré tvrdili, že tvrdá zmes by po pár kolách mala ožiť. Boxový múrik nepresvedčil ani fakt, že viacerí piloti mali obutú tvrdú zmes už dvadsať kôl a stále neboli oslnivo rýchli.
Red Bull však neváhal a hneď po inštalačných kolách úplne prekopal svoju taktiku, hoci nad jej prípravou strávili inžinieri celú noc. “My sme zmenili stratégiu, šli na softy a zostali sme pokojní, aj keď sme mali drobné problémy so spojkou a radením, ktoré sme museli manažovať celé preteky. Prijímali sme správne rozhodnutia, dobre sme načasovali undercuty, celý čas sme mali na aute tú správnu zmes.”
“Ukázalo sa, ako rýchlo vieme reagovať,” pochvaľuje si Verstappen, ktorý mal po inštalačných kolách veľké slovo. Naproti tomu Ferrari nevypočulo Leclercovu žiadosť, aby natiahlo druhý stint. Na tom, že Ferrari nasadilo tvrdú zmes, sa v miestnosti pred pódium najlepšia trojka napokon aj zasmiala.
“Máme pripravených pár plánov, ale musíte byť flexibilní. Nemôžete sa spoliehať len na vaše výpočty spred štartu pretekov, pretože v takých podmienkach, keď neustále kropilo, sa musíte adaptovať,” zdôraznil. “Musíte to vycítiť, nie len ja, ale aj boxový múrik. Na ňom musia mať cit pre správne rozhodnutia, a oni ho majú.”
“Naše auto je celkom rýchle, ale myslím, že v priebehu pretekov bolo aj Ferrari veľmi rýchle. Oni len prijali nesprávne rozhodnutie a obuli tvrdé pneumatiky,” znie verdikt Maxa Verstappena z nedele.
Teraz nás čaká letná prestávka a po nej preteková trojička Belgicko-Holandsko-Taliansko. Max Verstappen má už teraz isté, že po nej bude na čele priebežného poradia jazdcov. To však neznamená, že by si cez leto len vyložil nohy a popíjal drinky.
“Ja som k sebe vždy najkritickejší. Vždy tvrdím, že veci viete robiť aj lepšie, a nad tým budem uvažovať aj počas dovolenky. Nebudem uvažovať len nad sebou, ale aj nad tým, čo by sme vedeli robiť lepšie ako stajňa. Je fajn mať pauzu, môžeme všetko analyzovať. Dúfam, že sa vrátime ešte silnejší,” doplnil.