logo F1online.sk

Pérez: Nesprávna informácia z riaditeľstva pretekov ma pripravila o pódium

Sergio Pérez
© Twitter/Red Bull Racing
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 7. 2022

Taký predbiehací manéver, aký v závere Veľkej ceny Francúzska predviedol George Russell na Sergia Péreza, sa len tak nevidí. Vyzeralo to, akoby Mexičan zaspal a vôbec nezareagoval na „zelenú“, prípadne si svoj reštart vôbec nepostrážil. Ako sa však ukázalo, nebolo tomu celkom tak.

Zdalo sa vám, že medzi správou „VSC ENDING“ a zelenou to trvalo nejako netradične dlho? Nuž, nemýlite sa. Táto skutočnosť zjavne poplietla aj samotného Péreza.

Poďme však postupne. V záverečnej fáze pretekov bojovali pilot Mercedesu a Red Bullu o pódium. Do toho neúmyselne zasiahol jazdec Alfy Romeo Kuan-jü Čou, ktorý zrejme pre poruchu odstavil svoj monopost. Riaditeľstvo pretekov situáciu riešilo najprv žltými vlajkami, potom aktivovalo fázu virtuálneho safety caru.

Tu je dôležité pripomenúť, čo nám v článku 56.7 hovoria Športové pravidlá. Podľa tohto ustanovenia totiž správu „VSC ENDING“ a zelené vlajky oddeľuje časový rozostup od desiatich do pätnástich sekúnd. Tento interval sa rôzni v závislosti od rozhodnutia riaditeľstva pretekov. Je to tak preto, aby tímy nemohli úplne presne vedieť, kedy budú preteky reštartované. V tomto konkrétnom prípade však signál „VSC ENDING“ svietil takmer minútu.

To dokonalo nachytalo Péreza, ktorý vraj dostal od FIA nesprávnu informáciu, podľa ktorej príde reštart skôr, než v skutočnosti prišiel. „To, čo sa stalo počas fázy virtuálneho safety caru, bolo veľmi nešťastné,“ ľutoval po pretekoch Pérez.

„Dostal som správu, že VSC bude končiť na výjazde z deviatej zákruty (výjazd zo šikany na rovinke Mistral pred zákrutou Signes, pozn. red.), tak som dupol na plyn, avšak fáza VSC neskončila. Potom prišla správa, že VSC bude končiť v čase môjho prejazdu cez dvanástu zákrutu, ku ktorej som už bol veľmi blízko,“ opisuje Pérez.

„Vyzerá to, akoby mal George odlišné informácie a na reštart sa dokázal pripraviť lepšie. Je škoda, že virtuálny safety car ovplyvnil výsledok pretekov. Nemalo by sa to stávať, ale dnes to tak bolo,“ hovorí Pérez.

„Hlásenie o skončení VSC bolo absolútne nesprávne. Niečo sa dialo, pretože to hovorilo, že fáza virtuálneho safety caru skončí na výjazde z deviatej zákruty, ale v skutočnosti skončil na výjazde z dvanástej,“ dodáva Pérez zmätene.

Z pohľadu na palubné zábery to pritom vyzeralo, akoby Pérez a Russell vyrazili súčasne, avšak Mexičan pretočil zadné pneumatiky a jeho odpich bol veľmi slabý, kým rozjazd pilota Mercedesu vyzeral celkom hladko. Informáciu o zelenej tak dostali súčasne. Problém bol v tom, čo sa dialo ešte pred zelenou.

„Checo sa tento víkend trápil s degradáciou pneumatík viac, než sme videli v minulosti. Frustrujúce preňho bolo, že riaditeľstvo pretekov malo problém s fázou VSC, ktorú nedokázali deaktivovať. Museli preto reštartovať systém,“ vysvetlil šéf Red Bullu Christian Horner, prečo bol signál „VSC ENDING“ vysvietený tak dlho.

„Práve som s ním hovoril a povedal mi, že deltu trafil úplne presne. George bol buďto predpripravený alebo sa informácie v oboch autách líšili. Musíme to preskúmať. Bolo to frustrujúce, pretože si myslím, že by mal rýchlosť, aby sa udržal na pódiovej pozícii,“ dodal šéf Red Bullu.

Súvisiace články