logo F1online.sk

Výkonnosť žiadna a nedokážeme to pochopiť, hovorí o sobotnej „facke“ Wolff

James Vowles a Toto Wolff
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 7. 2022

Druhá polovica sezóny je tu a tím Mercedes má podľa všetkého stále viac otázok než odpovedí. Po sľubných zábleskoch v nedávnom období sa chlapci v striebornom hotovali do Francúzska, ktoré malo podľa všetkých papierových predpokladov ich monopostu svedčať. Realita však bola presne opačná a nechápe to ani šéf stajne Toto Wolff.

Mercedes miestami tak tápal, že sme si v určitej fáze neboli celkom istí, či sa vôbec dostanú do Q3. Realita však bola taká, že piloti v Q2 nenasadili čerstvé pneumatiky, no aj bez ich pomoci sa posunuli ďalej relatívne bez problémov.

„Vedeli sme, že s čerstvými pneumatikami sa dostaneme na to tretie alebo štvrté miesto, kde sme vlastne boli po celý rok. To však skrátka nestačí,“ povzdychol si po sobote pred mikrofónmi Sky Sports Toto Wolff.

Mercedes zjavne nemal v sobotu celkom jasno v tom, čo treba urobiť. Na experimenty so zadnými krídlami je v treťom voľnom tréningu predsa len trochu neskoro. Monopost W13 vo Francúzsku skrátka nenaplnil očakávania a ako hovorí aj Wolff, keď sa niečo také stane, začína „freestyle“.

„Môžete vidieť, že ťaháme za kratší koniec povrazu. Pred štartom súťažného víkendu sú vaše očakávania na určitej úrovni a keď sa ich nepodarí naplniť, tak začne tak trochu freestyle. Experimentovali sme hlavne s nastavením zadného krídla, ale taktiež s teplotami pneumatík. Na konci dňa je to však náš celkový balík, ktorý nie je dostatočne rýchly,“ hovorí Wolff.

Ako je to však možné? Polovica sezóny je za nami a stále počúvame podobné vyjadrenia, ako po minulé mesiace. V ostatnom období nám Mercedes ukázal niekoľko pozitívnych signálov, avšak vo Francúzsku prišiel krok späť a strata na čelo dokonca narástla.

„Pomaly, ale isto sme sa prepracovávali späť k čelu balíka. V Silverstone sme videli niekoľko pozitívnych signálov, potom prišlo Rakúsko, kde normálne nebývame vôbec konkurencieschopní a jasne sme videli, prečo tomu tak bolo. Boli sme však blízko. Na okruhu, kde kolo trvá minútu, sme boli o tri desatiny pomalší, čo je akceptovateľné,“ zamýšľa sa nad nedávnymi výkonmi svojho tímu Wolff.

„Tu na Paul Ricard sme priviezli celkom pekný balík vylepšení, povrch okruhu je hladký, tak poďme do nich! A výkonnosť žiadna. Nedokážeme to pochopiť,“ zúfa si šéf Mercedesu.

„Nedokážeme prísť na to, čo sa pokazilo. Experimentovali sme so zadným krídlom, od takmer toho najväčšieho, ktoré malo podľa Lewisa odpor akoby mal za autom otvorený padák, až po menšie, kvôli ktorému sme však strácali v zákrutách.“

„Potom sme experimentovali taktiež s teplotami pneumatík. Sami vidíte stratu na Verstappena. Strata od 0,7 do 1,1-sekundy je tak trochu facka,“ dodal Wolff.

Pohľad na výkonnosť Mercedesu i na predvíkendové očakávania nedáva zmysel. Veď aj sám Wolff povedal, že najprv sa v prvom sektore prepadávali, aby sa nakoniec zaradili medzi špecialistov na túto sekciu trate. Pri svojom najrýchlejšom pokuse bol Lewis Hamilton v prvom sektore len o 26 tisícin sekundy pomalší ako Charles Leclerc.

„V rámci jednej kvalifikácie sa dostaneme od totálne nekonkurencieschopného auta v prvom sektore po jedno z najrýchlejších. Očividne je niečo, či už na to vplýva vietor alebo pneumatiky, čo na aute nefunguje,“ povedal Wolff.