Traťové limity budú vo Francúzsku ešte väčší problém, hovorí Horner | Magazín F1 - F1online.sk

Traťové limity budú vo Francúzsku ešte väčší problém, hovorí Horner

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Red Bull

Otázka, ktorá fanúšikom Formuly 1 spôsobuje vyrážky. Až sa zdá, akoby ani neexistovalo rozumné riešenie. Hranice traťových limitov sa síce zjednotili a na každej trati to je vždy biela čiara, ale rakúske „predstavenie“ so 43 upozorneniami na porušenie traťových limitov fanúšikov aj tak nepotešilo. Šéf Red Bullu Christian Horner však upozorňuje, že v Francúzsku to bude ešte horšie.

V Rakúsku sa v juniorských kategóriách i v hlavných pretekoch F1 nadeľovali penalizácie za opakované porušenie traťových limitov. Spokojný určite nebol ani Sergio Pérez, ktorý bol pre porušenie traťových limitov diskvalifikovaný z Q3 a až niekoľko hodín po skončení kvalifikácie sa dozvedel, že vyštartuje z trinásteho miesta.

Teraz smerujeme na francúzsky Paul Ricard, čo je trať, kde nenájdete žiadne štrkové zóny ani iné „prirodzené prekážky“. To znamená, že minulotýždňový rekord 43 porušení traťových limitov v priebehu jedných pretekov je vážne ohrozený.

„Myslím si, že tento okruh svojím charakterom priam vyzýva jazdcov k porušovaniu traťových limitov,“ uviedol šéf Red Bullu Christian Horner.

„Na Red Bull Ringu neboli moje obavy také veľké, ale Paul Ricard podľa mňa bude väčší problém, pretože tam môžete porušením traťových limitov získať nejaký čas. Vďaka všadeprítomnému asfaltu vás to priam vyzýva, aby ste išli mimo trať,“ dodal Horner.

Pridal sa aj jeho zverenec Max Verstappen, ktorý sa pri otázke traťových limitov už tak trochu smeje cez slzy. „Je to trochu vtip,“ povedal.

„Nemyslím si, že by k niečomu takému malo dochádzať, ach, veď ste milimeter za čiarou a je z toho trest alebo čokoľvek. Stačí tam dať múr alebo vrátiť na trate štrk. Nevyzerá to pre tento šport úplne najlepšie,“ povedal Verstappen.

„Na Paul Ricard nám to bude robiť starosti,“ povedal o traťových limitoch pilot Haasu Mick Schumacher. „Bude sa o tom diskutovať a hľadať spôsob, ako by sa to dalo zlepšiť. Vyzerá to trochu hlúpo, keď idete o centimeter mimo trať a dostanete za to päť sekundový trest, pritom väčšinou pri týchto situáciách ani nezískate čas k dobru, čo je ešte horšie.“