Leclerc mal v posledných kolách poriadny strach: Bolo to naozaj zlé
Prvýkrát po troch mesiacoch Ferrari pôsobilo ako jednoznačne rýchlejší tím v boji o titul. Scuderiu však všetci jej fanúšikovia dobre poznajú, a tak ich zrejme neprekvapilo, že ani v priebehu dnešnej veľkej ceny nemali priestor na vydýchnutie si. Po motorových problémoch Carlosa Sainza mal s technikou kríž aj Charles Leclerc.
Všetko sa to začalo pár kôl pred koncom. Charles Leclerc sa vo vysielačke ozval prvýkrát so sťažnosťou na správanie plynového pedálu. Vtedy mu inžinier odvetil, že na dátach je všetko v poriadku a Monačan prikývol, že sa to napravilo. Avšak išlo len o predzvesť toho, čo ho ešte malo prísť.
Plynový pedál vôbec neposlúchal a nevracal sa do pôvodnej polohy. Charles Leclerc mohol podľa inžiniera robiť len jediné, a síce čo najviac dvíhať nohu. “Bolo to naozaj zlé. Hlavne v tretej a štvrtej zákrute to bolo katastrofálne, auto ma stále tlačilo dopredu. Plynový pedál bol nekonzistentný, musel som to manažovať,” vysvetľoval v mixzóne.
“Bál som sa, tak som sa bál,” zneli jeho prvé slová po šachovnicovej vlajke. A niet sa čomu čudovať, keďže toto víťazstvo potreboval ako soľ. O to viac bojoval. “Ono to bolo aj v pomalých zákrutách zaseknuté na približne 20 alebo 30 percentách. Je zvláštne, že sa to prihodilo zároveň so Sainzom, takže myslel som na to. Vedel som však, že toto nie je problém s motorom, len plynový pedál sa správal čudne. Našťastie to ustál. Pod šachovnicovú vlajku som sa dostal na prvej priečke, takže som veľmi šťastný.”
Jedna otázka teraz víri hlavami fanúšikom oboch táborov: Kde Ferrari počas noci našlo takú rýchlosť, a prečo Red Bull tak spomalil? Martin Brundle si vraj už pred pretekmi všimol, že Charles Leclerc má rezký krok a nečakane dobrú náladu, ktorá naznačovala, že Ferrari by mohlo mať úspešnú nedeľu.
Leclerc sa neokúňal a prezradil svoj recept. “Včera v noci som dosť pracoval na svojom jazdení a vedel som, kde sa môžem zlepšiť, hlavne počas stintu na stredne tvrdej zmesi. Chcel som mať dobrú rýchlosť, ale aj dobrý manažment pneumatík.”
“Dnes sme to perfektne predviedli. V pretekoch to spôsobilo obrovský rozdiel. Na tvrdej zmesi sme boli rýchli, ale tie gumy sa vôbec neničili, čiže na nich to bolo tesnejšie. Teším sa, že sa tvrdá práca z noci vyplatila,” usmieval sa pred mikrofónmi pilot, ktorému sa podarilo predbehnúť Maxa Verstappena hneď trikrát. Väčšinou je problém to dokázať čo i len raz.
Úsmev však z Leclercovej tváre rýchlo zmizol pri otázke narážajúcej na spoľahlivosť monopostov Ferrari. “Samozrejme, že nám to robí starosti. O spoľahlivosť máme ako tím obavy, dnes sa to aj potvrdilo. V priebehu posledných piatich pretekov sa to mne stalo dvakrát, teraz zas pri Carlosovi. Musíme si na to veľmi pozorne posvietiť, aby sa to už v priebehu šampionátu nezopakovalo.”
To je však úloha pre inžinierov. Z Leclercovho pohľadu je dôležité vyskočiť na koňa. “Toto som určite potreboval, počas posledných piatich pretekov som vždy prichádzal na okruh s úsmevom a bol som optimistický, no boli to ťažké preteky. Mal som pocit, akoby všetko išlo proti mne. Konečne sme to zlomili, dnes sme mali dobré preteky. Cítim sa skvele, že som opäť vyhral.”