Nebolo reálne žiadať od Sainza, aby zdržiaval zvyšok balíka, uznal Binotto
Ferrari si počas výjazdu bezpečnostného vozidla zrejme uvedomilo, že bolo chybou nechať Charlesa Leclerca na trati. Situáciu chcelo zachrániť aj tak trochu šalamúnsky. Azda ešte väčšou chybou by totiž bolo, keby Carlos Sainz pristúpil na pokyn svojho inžiniera, ktorý mu kázal zdržiavať zvyšok štartového poľa. Mattia Binotto pripúšťa, že také niečo nebolo reálne.
Carlos Sainz si vybojoval svoje premiérové víťazstvo vo Formule 1 vďaka tomu, že v závere mal obutú mäkkú zmes. Charles Leclerc jazdil na tvrdých pneumatikách z 25. kola a bolo jasné, že zohriať ich nebude vôbec ľahké, a už vôbec nie udržať sa na prvej pozícii.
Na konci fázy SC preto Ferrari špekulovalo, ako by si predsa len mohlo vybojovať pretekové double. Vtom boxovému múriku napadla spásonosná myšlienka: Carlos Sainz dostal príkaz, aby spomalil a dal Leclercovi priestor na vydýchnutie. Podľa pravidiel si pred reštartom mohol nechať odstup desiatich dĺžok vozidla.
Carlosovi Sainzovi sa to však nepáčilo a inžinierovi odkázal, že takýmto štýlom riskujú ešte viac. “Chlapci, ja som pod tlakom od Hamiltona, prosím, nežiadajte ma o takéto veci. Prosím. Prosím. Prestaňte vymýšľať. Prestaňte vymýšľať. Aj ja som pod tlakom.”
Šéf Ferrari Mattia Binotto po pretekoch vysvetlil, že tím sa pokúšal uľahčiť život Charlesovi Leclercovi, ktorý by to mal na tvrdších a starších gumách oveľa ťažšie. Napokon však uznal, že pokúsiť sa ho zachraňovať takýmto spôsobom bolo už tak trochu utopické.
“Má našu plnú dôveru. Vieme, že spraví to, čo je najlepšie pre tím. Určite aj pre seba, ale hlavne pre tím,” okomentoval Sainzovo počínanie si Mattia Binotto. “V niekoľkých kolách to dokázal, keď si bez diskusie vymenili pozície, dokonca aj keď zamieril do boxov o pár kôl skôr ako Charles, tak o ničom nediskutoval. On tiež plne verí tímu.”
“Takže som veľmi spokojný. Viem, že z jeho strany spravil, čo mohol. Pravdepodobne neexistoval spôsob, ako by Charlesovi nechal ten priestor. V Silverstone spravil pre víťazstvo Ferrari všetko, čo bolo v jeho silách,” pochválil ho švajčiarsko-taliansky inžinier.
Carlos Sainz po pretekoch vysvetlil, že daný manéver mu robil starosti. Keby si nechal od Leclerca odstup, prišiel by totiž o zákryt a bol by veľmi zraniteľný, čo by si Lewis Hamilton určite nenechal ujsť.
“Pokúsil som sa im vysvetliť, že za sebou som mal pravdepodobne najrýchlejšieho muža na trati,” vysvetlil Sainz. “Keby som zaostal o desať metrov, prišiel by som o trochu vzduchového vaku. Keby ma vtedy predbehol, Charles by bol tiež hotový.”
Keď sa Carlos Sainz dostal pred tímového kolegu, mohol spraviť azda len jediné; ponúknuť mu zákryt a DRS. Vo vláčiku by mal Leclerc väčšiu šancu udržať si druhé miesto. Španielovi však nemožno vyčítať, že zbytočne neriskoval, riadil sa podľa hesla lepší vrabec v hrsti ako holub na streche, a ufujazdil, čo mu sily stačili.
“Rozhodol som sa čím skôr prebojovať na čelo. Vedel som, že sa dostanem dopredu pred šiestou zákrutou, na softoch som mal veľa gripu. Potom som chcel pokračovať tak, aby som nijako neovplyvňoval jeho preteky tým, že by som sa snažil dostať dopredu,” vrátil sa k záveru veľkej ceny madridský rodák.
Carlos Sainz napokon zdôraznil, že niekedy je dobré neveriť slepo svojmu tímu. “Tímu som povedal — nechajte to na mne, pokúsim sa to spraviť čo najčistejšie. A Charles v skutočnosti odviedol skvelú prácu, že si tú druhú priečku takmer udržal.”
“Ako jazdec niekedy máte istý pocit, a keď vám tím povie niečo, s čím nesúhlasíte, tak to treba spraviť po svojom, pokiaľ tomu naozaj veríte. Ja však dôverujem tímu, preteky sme zvládli veľmi dobre. Ako ste videli, v takýchto situáciách si veríme,” uzavrel.