logo F1online.sk

Mal Verstappen zastaviť či nie? Podľa Hornera sa Red Bull rozhodol správne

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala2. 8. 2020

Posledné tri kolá pretekov na Silverstone bolo poriadne napínavých. Do posledných chvíľ nebolo jasné, kto vyhrá a či Lewis Hamilton vôbec dôjde do cieľa. Max Verstappen bol k víťazstvu zatiaľ najbližšie v tejto sezóne, ale v závere mu chýbali dôležité sekundy, o ktoré prišiel, keď sa Red Bull rozhodol prezuť. Podľa Christiana Hornera to bola rozumnejšia voľba.

Red Bull mal pred štvrtým Charlesom Leclercom taký veľký náskok, že mohol spokojne zamieriť do boxov a nasadiť nové softy. Nuž a presne to aj urobil, vďaka čomu získal jeden bod k dobru za najrýchlejšie kolo. Ale namiesto toho jedného ich mohol mať sedem…

“Potom, čo Valtteri dostal ten defekt, sme mali obzvlášť obavy, pretože aj Max hlásil veľké vibrácie,” prezradil Christian Horner v rozhovore pre Channel 4. Nuž a aj Bottas svojmu inžinierovi v závere pretekov oznámil, že cíti vibrácie.

“Preto sme sa rozhodli pre zastávku v boxoch. A pneumatika, ktorú sme sňali z auta, mala v sebe veľa zárezov. Nemali sme žiadnu garanciu, že by Verstappen došiel až do cieľa pretekov. Hoci máme pocit, že sme obišli nakrátko, keby sme zostali vonku, nemali sme garantované, že by sme odjazdili celé kolo bez toho, aby sme nedostali defekt,” vysvetľoval rozhodnutie boxového múrika jeho šéf.

Keby niekto Red Bullu pred pretekmi povedal, že získa druhú priečku, asi by to vzal všetkými desiatimi. “Myslím si, že by sme mali byť vďační za to, že sme profitovali na úkor Bottasa. Mali sme ale aj trochu smoly. Lewisa teraz šťastena neopúšťa, my sme prišli o toto víťazstvo. Ale gratulujem mu. Dnes mali veľmi dominantné auto.”

Podobné pneumatikové ródeo sme zažili na tej istej trati aj v roku 2013. Vtedy Hamilton o víťazstvo prišiel, dnes jedno získal. Vinníkom bola vtedy konštrukcia pneumatík z dielne Pirelli.

V závere pretekov mali viacerí piloti problémy s tvorbou pľuzgierov, kvôli čomu boli pneumatiky zraniteľné voči akýmkoľvek úlomkom na trati. A keďže len pár chvíľ predtým sa Kimimu Räikkönenovi zlomilo predné krídlo, nedalo sa vylúčiť, že by k defektom trojice jazdcov neprispel práve tento fakt.

“Videli sme, že sa na pneumatikách začali tvoriť pľuzgiere. Keď sa otvorili, akákoľvek nečistota na trati mohla pomerne ľahko spôsobiť defekt,” ozrejmil Horner. “Keď sa teda objavia pľuzgiere, ste pomerne zraniteľní.”

“A, samozrejme, dnes sa udialo aj pár nehôd. Možno to spôsobili nejaké úlomky na trati, tri alebo štyri autá mali na konci defekty,” dodáva. “Zajazdili sme najrýchlejšie kolo, získali sme druhé miesto. Je to sklamanie, že nám to víťazstvo ušlo, ale myslím si, že toto by sme pred pretekmi vzali.”

Súvisiace články